Alex Rins akui lalui musim yang sukar pada MotoGP 2019

1304

Pelumba pasukan Suzuki Ecstar, Alex Rins, dengan terang-terangan berkata MotoGP 2019 adalah seperti impian buruk menjadi kenyataan.

Padahal, pada musim ini, dia berjaya menduduki empat kelompok tempat teratas daripada kedudukan 2019 MotoGP.



Malah, Alex Rins telah dua kali memenangi podium teratas dari Marc Marquez pada musim 2019 yaitu pada MotoGP Amerika dan British MotoGP.

Pelumba pasukan Suzuki Ecstar itu memang mempunyai banyak cerita manis semasa MotoGP 2019. Walau bagaimanapun, dia juga mempunyai kenangan buruk dari MotoGP musim ini.

Alex Rins mendedahkan bahawa dia kecewa apabila dia jatuh dua kali berturut-turut pada MotoGP Belanda dan MotoGP Jerman.

Dia terpaksa jatuh dua kali berturut-turut sehingga dia terpaksa berpuas hati untuk tidak mendapatkan apa-apa mata dalam dua edisi perlumbaan itu.

“Ia agak sukar diterima apabila saya jatuh lagi di Jerman selepas kemalangan di Belanda,” kata Alex Rins.

“Bagaimanapun, saya ingin berterima kasih kepada krew dan semua orang dalam pasukan Suzuki. Kerana mereka, saya dapat mengendalikan keadaan ini dengan baik,” katanya.

Untuk mempersiapkan musim MotoGP 2020 yang akan datang, Rins bertekad untuk memperbaiki pencapaiannya kepada yang lebih baik dari musim ini.

“Kami akan fokus untuk bergerak ke hadapan dan mencapai kejayaan pada masa hadapan tanpa perlu risau dan ragu-ragu” kata pelumba bernombor 42 itu.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here