Virus Corona: Pelancong Cina dilarang masuk ke pameran kereta

1805

Virus Corona telah tersebar di beberapa negara. Warga Malaysia yang tinggal di pusat penyebaran virus itu, di Wuhan telah pun dijemput untuk kembali ke Malaysia.

Sesetengah negara jiran juga telah terdedah kepada virus yang dikategorikan sebagai mematikan ini. Termasuk di India, terdapat tiga kes di negara Hindustan itu.



Semua pihak cuba sedaya upaya untuk menyekat penyebaran virus ini. Ternyata, usaha itu juga dilakukan semasa pameran otomotif yang berlangsung di India.

Pelancong dari China tidak dibenarkan memasuki kawasan India Auto Expo 2020 yang dibuka kepada orang ramai bermula pada 8 Februari 2020. Langkah ini dilakukan kerana kebimbangan tentang virus Corona.

“Kebijaksanaan pemimpin” kata jurucakap Indian Society of Automobile Manufacturers (SIAM), yang dipetik dari BBC pada Rabu (12/02/2020).

virus corona

Walau bagaimanapun, pengeluar kereta dari China masih mengambil bahagian pada acara ini. Kereta-kereta buatan mereka masih menghiasi bilik pameran India Auto Expo 2020.

Malah beberapa pengeluar kereta dari China juga membuat pengenalan di pameran otomotif itu. Sesetengah daripada mereka menjadi versi rebadge untuk kereta keluaran asing, seperti Audi MG RC6 yang merupakan hasil rebound dari Baojun RC6.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here