Deposit serendah USD100, superbike elektrik Damon Hypersport laris dijual

1954

Nampaknya tidak mengambil masa lama untuk Damon Hypersport dimiliki oleh para peminatnya. Selepas membuat kemunculan pertamanya di Consumer Electronics Show (CES) di Las Vegas pada awal Januari 2020, Damon Motorcycles telah menjual 25 unit motosikal secara langsung.

Damon Hypersport

Dalam masa 4 hari sahaja, Damon habis dijual. Daripada dua jenis yang ditawarkan, versi Premiers paling laris walaupun harga varian teratas mencapai $39,995 (RM165,419). 



Damon Hypersport

Bagi sesetengah orang, dengan jumlah wang yang diperlukan untuk memiliki jentera ini mungkin lebih sesuai untuk membeli kereta. Apalagi, harganya lebih mahal daripada Harley-Davidson.

Jenama dari Amerika Syarikat ini juga mempunyai produk motosikal elektrik yang diberi nama LiveWire. Unit ini hanya dijual sekitar RM123,248.

Jika dinilai, Damon Hypersport menawarkan kemudahan kepada pemilikannya. Pembeli hanya perlu membuat deposit sebanyak $1,000 (RM4136). Jika unit Damon Hypersport Premiers sudah siap, wang itu akan dikembalikan semula.

Begitu juga dengan varian Hypersport HS. Varian terendah ini berharga $24,995 (RM103,379). Untuk mendapatkannya, pemohon hanya perlu membayar deposit sebanyak $100 (RM413).

Walau bagaimanapun, pihak Damon mesti menjangkakan jika terdapat peningkatan dalam permintaan. Pada masa ini hanya pembeli dijangka menerima unit dalam masa satu setengah tahun dari sekarang.

Ini mendorong mereka untuk meningkatkan tenaga kerja mereka di Vancouver (Kanada). Dikatakan, pekerja Damon kini meningkat dari 50 hingga 100 orang. Ini juga dilakukan untuk melaksanakan sasaran mereka menghasilkan 1,500 motosikal setiap tahun.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here