Menarik betul air tangan K-Speed Thailand, hasil Honda ADV versi Bumblebee

14007

Pada tahun lalu, Honda membuat kejutan dengan memperkenalkan skuter adventure, ADV 150 pada Pameran Auto Antarabangsa Gaikindo Indonesia (GIIAS).

Jentera yang diperkenalkan secara perdana itu diambil daripada inspirasi Honda X-ADV 750cc yang memiliki karakter menarik untuk ditunggang di jalan raya biasa atau laluan lasak.

Dari segi penampilannya, jentera ini tidak ubah seperti abangnya Honda X-ADV 750cc cuma saiz yang sedikit kecil.



Namun bagi pembina kustom Thailand, K-Speed, membuat skuter adventure itu lebih istimewa dengan membikin Honda ADV 150 versi Bumblebee.

Sebenar watak Bumblebee dalam filem Transformers sudah banyak digunakan dalam mengubahsuai kereta, tetapi berbeza pula pada kali ini apabila motosikal menjadi pilihan.

Bagi menguatkan karakter Honda ADV 150 versi Bumblebee, jentera ini dicat dengan warna kuning, selain ditambah beberapa aksesori supaya ia tampak lebih seperti robot dalam filem Transformers.

Banyak aksesori yang digunakan adalah daripada jenama Motive. Aksesori itu dilihat hanya ‘plug and play’ yang mana ia komponen tambahan untuk membuatkan ADV 150 tampak agresif.

Komponen Motive yang digunakan membabitkan tuil brek kiri dan kanan, kemasan lampu hadapan, pelindung angin hadapan dan ekzos.

Tempat duduk belakang pun ditutup untuk membuatkan pelana tunggal, selain tempat kaki belakang juga dibuang. Nampaknya, tiada pembonceng bagi motosikal ini.

Kotak angin pula ditukar dengan menggunakan material gentian karbon yang dihasilkan oleh MT Carbon. 

Berdasarkan Facebook K-Speed, jentera itu menerima sambutan yang hangat dengan mempunyai lebih 17,000 like dan 1,300 perkongsian.

Malah, siapa yang berminat untuk menghasilkan seperti jentera itu. Anda boleh membuat tempahan di cawangan K-Speed di Thailand.

Nasib baik motosikal ini masih belum masuk lagi di Malaysia, jika tidak sudah pasti tidak cukup tangan K-Speed melayan kaki ubah suai di Malaysia.

1 KOMEN

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here