Jururawat berulang alik 225km setiap hari dari Melaka ke Johor Bahru untuk ke tempat kerja

3121

Kisah seorang jururawat menyentuh hati pegawai polis Melaka, kerana dia difahamkan memandu berulang alik sejauh 225km dari rumahnya di Melaka ke tempat kerjanya di Hospital Tunku Aminah, Johor Bahru.

jururawat berulang alik

Menurut Timbalan Ketua Polis Negara, Senior Asst Comm Datuk Sharul Lalli Masduki, jururawat tersebut mengambil masa sekitar tiga jam untuk tiba di tempat kerjanya dari rumahnya di Melaka.



Jururawat yang agak berusia itu dikatakan memandu seorang diri di sekatan jalan di pintu keluar Plaza Tol Ayer Keroh kira-kira jam 3 petang, semalam.

Ketika ditanya, jururawat tersebut memberitahu pegawai polis bahawa memandu ke tempat kerjanya adalah rutin harian baginya.

Menurut SAC Sharul, dia sangat tersentuh hati apabila jururawat tersebut memberitahunya tentang jarak yang sangat jauh perlu ditempuh untuk sampai ke tempat kerjanya.

Menurut jururawat tersebut, perjalanan ke tempat kerjanya akan mengambil masa yang lebih lama, jika berlaku kesesakan lalu lintas di sepanjang Lebuhraya Utara-Selatan pada waktu puncak.

Tambah jururawat tersebut, dia perlu pergi ke Johor Bahru pada setiap hari kerana komitmennya kepada keluarganya.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here