Bridgestone dipilih sebagai pembekal tayar rasmi untuk Lamborghini Huracan STO

2011

Lamborghini memilih Bridgestone sebagai pembekal tayar rasmi untuk model Huracan STO, dimana supercar ini akan dilancarkan pada 2021.

Huracan STO

Tayar khas jenis Potenza untuk Huracan STO ini merupakan tayar berprestasi tinggi yang mampu memaksimumkan daya cengkaman, pengendalian, kawalan, dan prestasi ekstrem secara keseluruhannya.



Tayar Potenza ini menggunakan reka bentuk permukaan assymmetrical, bertujuan untuk tindak balas stereng yang lebih baik dan kestabilan ketika di selekoh.

Struktur mahkota dalaman yang disertakan pula akan memastikan tekanan yang dikenakan ke atas jalan raya lebih sekata ketika di selekoh.

Kesemua ciri yang dinyatakan tadi akan digabungkan dengan komposisi permukaan tayar yang baru, bagi membawakan prestasi litar supercar ini untuk kegunaan jalan raya biasa.

“Adalah satu penghargaan bagi kami untuk bekerjasama dengan Lamborghini buat pertama kali dalam projek yang begitu menarik, kata Steven De Bock selaku VP Consumer Replacement and OE, Bridgestone EMIA.

“Huracan STO merupakan hasil kejuruteraan yang luar biasa dan memerlukan tayar khas bagi memenuhi potensinya, tambahnya.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here