Lembu liar mengamuk, serang penunggang motosikal di stesen minyak

1650

Lembu liar dan beberapa haiwan lain yang berkeliaran di jalan raya sudah menjadi perkara biasa di India. Namun kadangkala haiwan ini bertindak agresif dan dapat membahayakan pengguna jalan raya.

lembu penunggang motosikal

Berdasarkan satu video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang tular, seekor lembu liar dilihat menyerang penunggang dan pembonceng motosikal. Punca kejadian yang dikatakan berlaku di India ini bagaimanapun masih tidak diketahui.



Lembu tersebut pada awalnya dilihat mengejar penunggang dan pembonceng tersebut, sebelum mereka berdua memasuki sebuah stesen minyak. Panik dengan situasi tersebut, mereka berdua berjaya turun dari motosikal dan melarikan diri sebelum lembu tersebut menyerang motosikal dan merosakkan sebuah pam minyak.

Kejadian ini difahamkan berlaku pada lewat malam, berdasarkan situasi stesen minyak yang sunyi.

Untuk menangani kes seperti ini, pihak berkuasa di India difahamkan telah memasang pita reflektif pada tanduk lembu untuk menjadikannya mudah dilihat pada waktu malam.

lembu penunggang motosikal
Gambar hiasan.

Kes haiwan berkeliaran di jalan raya ini juga kerap berlaku di negara kita. Oleh itu, pengguna jalan raya disarankan supaya sentiasa berwaspada dan harus lebih berhati-hati, terutama memandu dan menunggang pada waktu malam.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here