Toyota Fortuner facelift 2021 dilancar, pilihan petrol atau diesel, dari RM172k

2133

UMW Toyota Motor telah melancarkan Toyota Fortuner facelift 2021 dengan kemaskini terhadap penampilan, prestasi serta keselamatannya, dan dalam masa sama mengekalkan ciri-ciri yang menjadikannya SUV popular di negara ini.

  • Fortuner 2.8 VRZ 4×4 A/T — RM203,183.00
  • Fortuner 2.7 SRZ 4×4 A/T — RM172,244.00

Baik, sekarang kita lihatkan beberapa perkara utama anda perlu tahu mengenai Fortuner 2021:



1. Varian 2.8 VRZ diesel menggantikan 2.4 VRZ diesel sebelum ini, dengan warna baharu Bronze Mica Metallic dan bumbung hitam. Empat lagi warna luaran lain termasuk Medium Silver Metallic, Silver Metallic, Attitude Black Mica dan Phantom Brown Metallic.

2. Varian 2.7 SRZ petrol juga boleh dipilih dengan warna baharu Bronze Mica Metallic. Selain itu, warna lain Super White II, Medium Silver Metallic, Silver Metallic, Attitude Black Mica dan Phantom Brown Metallic turut ditawarkan.

3. Kelengkapan luaran 2.8 VRZ adalah lampu LED, rekaan perumah lampu baharu, skid plate, dan kemasan hitam pada tiang A, cermin sisi dan spoiler untuk membezakannya dengan 2.7 SRZ.

4. Varian 2.7 SRZ ini pula mendapat lampu depan bi-LED, rekaan lampu baharu, serta gril dan bampar depan baharu. Kedua-dua varian menggunakan rim 18-inci rekaan baharu.

5. Fortuner terkenal dengan kabin dalaman premium. Untuk facelift ini, aspek kemewahan dipertingkatkan. Dengan tiga baris tempat duduk, kemasan kulit semuanya baharu.

6. Varian 2.7 SRZ mendapat paparan instrumen baharu, sementara kedua-dua varian didatangkan dengan lampu kabin LED, cermin pandang belakang elektrokromik anti-silau dan tempat duduk depan berkuasa.

7. Varian 2.8 VRZ kini dilengkapi pakej Toyota Safety Sense (TSS). Walaupun TSS sudah ditawarkan pada kebanyakan model Toyota kini, ia tetap mempunyai elemen lain untuk Fortuner. Ia antaranya hadir dengan ciri Pre-Collision System (PCS), Lane Departure Alert (LDA) dan Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) serta Yaw Assist Function.

8. Fortuner 2.8 VRZ dikuasakan enjin turbodiesel 1GDFTV dengan Variable Nozzle Turbocharger (VNT) yang menghasilkan 204hp dan 500Nm tork.

9. Terdapat juga sistem stereng kuasa Variable Flow Control (VFC) yang membantu memperbaiki penjimatan minyak dengan cara mengurangkan penggunaan tork oleh pam stereng.

10. Varian 2.7 SRZ pula dikuasakan oleh enjin petrol naturally-aspirated yang sama, dengan 166hp dan 245Nm tork.

11. Kedua-dua jenis enjin dipadankan dengan transmisi automatik 6-kelajuan dan LSD automatik.

12. Fortuner didatangkan dengan jaminan lima-tahun tanpa had perbatuan, tertakluk kepada syarat-syarat yang dinyatakan di dalam buku panduan pemilik.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here