Maserati MC20 dinobatkan sebagai ‘Best of the Best’ di Red Dot Awards 2021

1508

Maserati MC20 dinobatkan ‘Best of the Best’ dalam kategori reka bentuk produk pada anugerah Red Dot Awards 2021.

maserati mc20

“Kami rasa terhormat menerima penghargaan ini, yang mengiktiraf hasil kerja seluruh pasukan yang telah bekerja keras dalam projek unik ini, dan mencipta sebuah kereta yang membuka babak baru dalam sejarah Maserati,” kata ketua reka bentuk Maserati, Klaus Busse.



maserati mc20

Selain itu, menurut CEO Maserati, David Grasso menyatakan misi mereka adalah untuk menghasilkan sebuah kereta yang akan sentiasa diingati di masa depan seperti model Maserati New Era.

“Saya rasa kami telah mencapai matlamat kami dengan Maserati MC20,” tambahnya.

maserati mc20

Untuk makluman, jentera ini dibangunkan oleh Makmal Inovasi Maserati dan dihasilkan di kilang yang canggih. Direka oleh Centro Stile Maserati di Turin, Itali, MC20 merupakan gabungan konsep elegan dan sport.

Model ini dikuasakan oleh enjin V6 Nettuno yang mampu menghasilkan sehingga 630hp dan memecut dari 0-100km/j dalam masa kurang dari 2.9 saat, selain mempunyai kelajuan maksimum 325km/j.

maserati mc20

Apa yang menjadikan jentera ini istimewa ialah sistem powertrain yang disertakan, dimana ianya menggunakan teknologi pembakaran pra-ruang yang berasal dari jentera Formula 1.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here