Prototaip Ferrari SF90 Stradale kemalangan ketika uji pandu

1376

Jentera SF90 Stradale merupakan siri pertama produksi Plug-in Hybrid Electric Vehichle (PHEV) yang pernah melakar sejarah untuk jenama tersebut.

Namun baru-baru ini dilaporkan sebuah Ferrari SF90 Stradale mengalami kemalangan ketika menguji jentera tersebut di Hoffenheim, Jerman. Difahamkan jentera tersebut hilang kawalan sebelum merempuh penghadang jalan.



Berdasarkan apa yang dilihat, jentera tersebut merupakan sebuah prototaip SF90 Stradale yang telah dilancarkan dan sudah memasuki pasaran sejak dua tahun lalu.

Jentera tersebut telah mengalami kerosakan teruk namun ia menjadi persoalan yang kemungkinan jentera tersebut adalah keldai ujian untuk varian baru SF90 yang berprestasi tinggi atau satu lagi model baharu yang akan diperkenalkan Ferrari di masa akan datang.

Ferrari yang sering menggunakan badan kenderaan yang sedia ada sebagai penyamaran bagi menyembunyikan wajah identiti sebenar. Didalam kabin jentera turut mendedahkan beberapa peralatan ujian dan komponen tambahan yang digunakan untuk memantau perbezaan aliran data.

Bagaimanapun, pemandu tersebut dilaporkan tidak mengalami kecederaan dan punca nahas masih tidak diketahui.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here