Tiga daripada sembilan pemandu guna lorong kecemasan serah diri

900

Terdahulu tular video yang menunjukkan sembilan buah kenderaan menggunakan lorong kecemasan dari arah Sunggala ke arah Sua Betong memasuki Lebuh Raya Seremban – Port Dickson. 

Tindakan tersebut mengundang padah apabila polis mengenal pasti butiran pemilik dan meminta kesemua pemilik kenderaan supaya menyerahkan diri di Balai Trafik Port Dickson, Negeri Sembilan.



Bagaimanapun, tiga daripada pemandu yang berusia 36, 47 dan 57 tahun telah menyerah diri di Balai Trafik Port Dickson semalam, bagi membantu siasatan. Siasatan bagi kesalahan tersebut dijalankan di bawah Seksyan 279 Kanun Keseksaan /Kaedah 53(1) Kaedah-Kaedah Lalu Lintas Jalan 1959.

Ketiga-tiga tersebut merupakan pemandu kereta Proton Wira (NAV 7907), Perodua Myvi (VBB 1806) dan Proton Gen2 (CBS 5433) dengan masing-masing bekerja sebagai pemandu lori, jurujual dan akauntan.

Menurut Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Aidi Sham Mohamed berkata, enam lagi pemandu atau pemilik kenderaan yang terlibat menggunakan lorong kecemasan untuk memotong barisan masih dikesan.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here