Michelin Group terpaksa hentikan pengeluaran sementara ekoran krisis Ukraine-Rusia

427

Pengeluar tayar terkemuka dunia, Michelin Group menghentikan pengeluaran di beberapa kilang di Eropah untuk beberapa hari dalam beberapa minggu akan datang, berikutan krisis Ukraine-Rusia.

Seperti banyak kumpulan perindustrian lain di Eropah, ia mengakui menghadapi masalah logistik dan pengangkutan utama dalam pembekalan kilangnya dan menghantar kepada pelanggan.



Berdasarkan kekangan itu, bagi ‘mengoptimumkan operasi dan menyesuaikan pengurusan aliran’, Michelin memutuskan untuk menghentikan pengeluaran di beberapa kilang Eropahnya selama beberapa hari dalam minggu-minggu akan datang.

Katanya, setiap tapak akan menentukan tempoh dan pelaksanaan tertentu.

Menurut laporan irjournal.com. Michelin menegaskan ia akan cuba mengehadkan kesan kepada pelanggannya dan merancang untuk melaksanakan langkah yang sesuai untuk pekerja, mengikut peraturan tempatan.

Pemilihan Moscow tidak akan dikemas kini tahun ini dan projek pembangunan Michelin Guide di Russia telah ditangguhkan buat masa ini, dengan penerbitan mengenai restoran pilihan Moscow di rangkaian sosial, laman web dan aplikasi kumpulan itu juga telah ditangguhkan.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here