November – Pelancaran Royal Enfield baru

1029

Oktober telah menjadi bulan yang sibuk bagi pengeluar motosikal di India dengan persiapan pelancaran motosikal baru, walaupun sambutan Perayaan Dusshera Diwali tidak lama lagi.

Namun para pengeluar kenderaan terpaksa bertungkus lumus. Ini kerana motosikal yang baru akan tiba di India pada bulan depan dan pelancaran di jangka pada November 2019.

Antara model motosikal baru yang akan dilancarkan ialah:



Royal Enfield Interceptor 650

Royal Enfield Interceptor 650
Interceptor 650

Interceptor 650 adalah salah satu daripada dua motosikal baru Royal Enfield akan dilancarkan di India pada 14 November.

Royal Enfield dijangka sangat agresif dari segi harga dan Interceptor boleh memasarkan harga hanya Rs 2.7 lakhs. Ini yang menjadikannya motosikal berkembar silinder yang paling berpatutan dijual di India.

Interceptor 650 telah mula tiba bagi jualan di seluruh negara dan beberapa peniaga telah mula menerima tempahan untuk motosikal baru. Interceptor dikuasakan oleh enjin berkembar selari 648 cc SOHC yang menghasilkan 47 Bhp @ 7,250 rpm dan 52 Nm tork @ 5,250 rpm.

Enjin itu dikendalikan dengan kotak gear 6-kelajuan baru yang dilengkapi dengan klac sarung tangan sebagai standard.

Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650
Continental GT 650

Continental GT 650 adalah motosikal kedua Royal Enfield akan dilancarkan pada 14 November di India. Model Cafe Racer akan menjadi model berkembar silinder yang lebih mahal dari Royal Enfield dengan harga yang dijangka bermula hanya dibawah Rs 3 lakhs.

Model GT 650 berkongsi semua bahagian mekanikalnya dengan Interceptor 650 termasuk enjin mempunyai brek cakera pada kedua-dua roda (depan 320mm, 240mm belakang) yang dibantu oleh persed berkembar 648 cc dan kotak gear 6 kelajuan baru.

Juga dikongsi adalah bingkai keluli, dua bingkai ayunan dengan fork depan 41 mm dan gegelung pin roda di belakang. Roda aloi 18-inci 36-yang disesuaikan dengan tayar Pirelli Phantom Sportcomp. Kedua-dua motosikal ini dsiapkan dengan ABS dwi-saluran dari Bosch.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here