Mitsubishi Motors memindahkan HQ Amerika Utara ke Tennessee

1386

Mitsubishi Motors mengumumkan baru-baru bahawa mereka akan memindahkan ibu pejabat Amerika Utara dari California ke Tennessee. Ia adalah langkah untuk pengeluar yang akan membawa pembuat kereta Jepun lebih dekat dengan syarikat saudaranya Nissan dan memperkuat reputasi Tennessee yang semakin meningkat sebagai pusat sektor automotif.Mitsubishi Motors

Tennessee Gov. Bill Lee dan Pesuruhjaya Pembangunan Jabatan Ekonomi dan Komuniti, Bob Rolfe – yang membuat pengumuman itu dengan Mitsubishi Motors North America – berkata perpindahan dari Cypress, California, ke Franklin, Tennessee, akan menghasilkan pelaburan USD18.25 juta di kawasan ini dan menawarkan 200 pekerjaan.

“Ketika kami menuju masa hadapan, ini adalah masa yang tepat bagi kami untuk berpindah ke rumah baru. Walaupun kami mengucapkan selamat tinggal kepada Golden State dengan hati yang berat, kami teruja untuk menyapa City Music,” Fred Diaz, Presiden dan CEO Mitsubishi Motors North America, dalam satu kenyataan.



Ibu pejabat Mitsubishi Motors North America telah ditempatkan di California sejak tahun 1988. Syarikat itu menjangkakan penempatan semula akan bermula pada bulan Ogos dan akan siap menjelang akhir tahun ini. Pada peringkat awal, sebuah pejabat sementara akan mengendalikan operasi untuk membenarkan masa syarikat sebelum mengenal pasti pejabat tetap.

Pegawai syarikat itu memaklumkan bahawa ia adalah langkah sebahagian usaha berterusan untuk “mencipta semula setiap aspek Mitsubishi  di A.S.,” serta mengukuhkan Perikatan Renault-Nissan-Mitsubishi.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here