Hyundai Grand i10 Nios dilancar di India

1074

Hyundai Grand i10 Nios baru akan dilancarkan di India hari ini. Kami akan memberitahu anda serba sedikit mengenai model baru ini dan semua kemas kini langsung dari pelancaran.

bahagian sisi hadapan

Penerangan

Grand i10 Nios, model baru dari menara padat yang popular akan siap dilancarkan di India hari ini. Kami akan membawa anda semua kemas kini secara langsung dari acara pelancaran di sini. India adalah pasaran pertama untuk mendapatkan Grand i10 Nios baru (secara global dikenali sebagai i10) manakala model spec Eropah akan diturunkan pada bulan September, di Frankfurt Motor Show. Grand i10 Nios baru akan dijual di India bersamaan dengan model yang sedia ada. Bagaimanapun, Grand i10 lama dijangka akan dihentikan apabila norma BS6 bermula dari April 2020. Kami telah memberitahu anda serba sedikit tentang model terbaru ini, termasuk jangkaan kami berhubung dengan harga.



pandangan hadapan

Tempahan telah dibuka untuk Hyundai Grand i10 Nios, dan kereta itu telah mula tiba di pedagang di seluruh India. Secara visual, model baru ini datang dengan reka bentuk sleeker yang baru, dengan lampu depan projektor yang lebih tajam .DRL LED, grille baru yang dilonggarkan, bumper yang diukir dengan garis agresif dan foglamp baru. Juga, terdapat reka bentuk bumbung gaya terapung baru, aloi  lajur dua nada, garis watak yang lebih tajam dan taillamp wraparound antara lain. Kabin baru mendapat rawatan dua warna hitam putih, dengan sistem infotainment skrin sentuh 8 inci dengan Apple Car Play dan Android Auto, konsol instrumen berkembar dengan MID, roda stereng pelbagai fungsi, kawalan iklim auto dengan lubang AC belakang, dan satu segmen – ciri pengecasan tanpa wayar akhir.

pandangan dalaman

Pilihan enjin pada model ini akan dibawa dari model semasa dengan petrol Kappa 1.2 liter dan set diesel CRD 1.2 liter untuk kuasa hatchback. Tidak jelas sama ada terdapat sebarang perubahan pada output kuasa, tetapi enjin dijangka menjadi BS6 siap dari pelancaran itu sendiri. Kedua-dua enjin di Grand i10 Nios akan dipasangkan dengan manual 5 kelajuan, sementara akan ada juga Transmisi Manual Automatik (AMT) yang ditawarkan.

Warna

Terdapat lapan konfigurasi warna yang terdapat di Hyundai Grand i10 Nios.

Ini termasuk enam nada tunggal dan dua warna nada dwi.

Warna-warna – Alpha Blue, Aqua Teal dan Red berapi – adalah eksklusif untuk pasaran India.

 

Inilah pandangan pada dimensi model Grand i10 lama dan baru.

Generasi Lama Hyundai Grand i10:
Panjang: 3765 mm
Lebar: 1660 mm
Ketinggian: 1520 mm
Roda roda: 2425 mm

Generasi Baru Hyundai Grand i10:

Panjang: 3805 mm
Lebar: 1680 mm
Ketinggian: 1520 mm
Roda roda: 2450 mm

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here