Renault Zoe EV 2020 dilancarkan di Eropah

135

Renault melancarkan kereta elektrik Zoe baru di Eropah, yang mendapat peningkatan utama pada luaran dan dalaman, untuk mendapatkan semula tempat pertama di pasaran EV dari Tesla Model 3.

Renault Zoe yang diperbaharui kini hadir dengan motor elektrik yang lebih berkuasa, yang menghasilkan 133hp dan 245Nm tork, dan pek bateri 52kWh yang lebih besar yang memanjangkan jarak pemanduan ke 395km (kitaran WLTP).

Motor elektrik baru ini membolehkan Zoe mencapai 100km/j daripada berhenti dalam tempoh 10 saat dan mencapai kelajuan maksimum pada 140km/j. Renault akan terus menawarkan motor elektrik 108hp, yang dibawa dari model sebelumnya.

Kereta elektrik kecil ini juga bersesuaian dengan pengecasan pantas, yang bermaksud bahawa 30 minit yang dipasang pada pengecas DC 50kW cukup untuk jarak sekitar 145km.

Apabila menggunakan pengecas awam 22kW selama 1 jam, jaraknya untuk bergerak adalah 126km. Renault berkata bahawa pengecasan penuh dari kosong menggunakan 7kW Wallbox mengambil masa 9 jam dan 25 minit.

Satu lagi keunikan Renault Zoe baru adalah pada ruangan dalaman, yang dinaik taraf dengan bahan berkualiti dan susun atur papan pemuka baru. Kluster instrumen digital yang disesuaikan berukuran 10 inci diameter, sementara sistem infotainment berorientasikan potret baru dilengkapi dengan Android Auto, Apple CarPlay. Terdapat juga pad pengecas wireless untuk telefon pintar anda dan dua port USB.

Kereta elektrik terbaru Renault juga dilengkapi dengan teknologi bantuan terkini, termasuk Lane Keep Assist, brek kecemasan automatik, Lane Departure Warning, pencegahan kelebihan had laju, amaran titik buta, pengiktirafan isyarat lalulintas dan banyak lagi.

Tempahan untuk Renault Zoe baru kini dibuka, dengan penghantaran pertama dijangka dijalankan menjelang akhir tahun ini.

 

Komen anda mungkin membantu