Audi RS Q3 dan RS Q3 Sportback diperkenalkan dengan 395hp

1970

Dalam satu kejutan, Audi telah melancarkan RS Q3 baru dan RS Q3 Sportback. Bermula di bawah bonet hadapan, kedua-dua crossover ini dikuasakan oleh enjin 2.5-liter turbo 5-silinder yang menghasilkan 395hp dan 480Nm tork. Ia disokong oleh transmisi S-tronic tujuh-kelajuan dan sistem pemanduan empat roda.

Kelajuan prestasi

Spesifikasi tersebut membolehkan model ini mempercepatkan dari 0-100km/j dalam masa 4.5 saat, sebelum mencapai kelajuan tertinggi pada kelajuan 250km/j. Pemandu yang ingin memandu dengan kelajuan lebih tinggi akan dapat menempah pilihan yang meningkatkan had kepada 280km/h.



Sudah tentu, ciri-ciri prestasi tidak berhenti di situ apabila crossovers ini dilengkapi dengan sport-tuned suspension yang mengurangkan ketinggian jentera ini sebanyak 10mm. Selain itu, jurutera Audi juga telah memasang sistem revised steering dan sistem brek berprestasi tinggi. Seterusnya, jentera ini dilengkapi dengan sistem kaliper enam piston yang merangkul cakera keluli berventilasi dan berlubang yang mengukur 375mm pada bahagian hadapan dan 310mm pada bahagian belakang.

Pembeli yang ingin menunaikan ante boleh menempah sistem brek seramik pilihan yang mempunyai kaliper aluminium monoblock yang baru dibangunkan dan cakera brek seramik. Akses ini akan memberi sentuhan yang lebih besar pada bahagian hadapan iatu pada 380mm, tetapi pada bahagian belakang kekal dengan 310mm cakera keluli.

Bercakap tentang pilihan, pelanggan boleh memesan RS sport suspension plus dengan kawalan casis dinamik. Ia mempunyai peredam aktif yang bertindak balas terhadap keadaan semasa dalam masa beberapa milisaat.

Rekabentuk

Pada bahagian penggayaan, crossovers ini mempunyai Singleframe yang menonjol yang menampilkan sisipan silikon hitam gloss. Model-model ini juga mempamerkan bumper depan yang agresif dengan ruang udara yang besar, aksen sudut dan “pisau berbentuk bumerang.”

Melangkah lebih jauh, terdapat suar fender yang diperluas dan roda aloi 20 atau 21 inci. Pembeli juga akan mendapat spoiler belakang unik dan sistem ekzos yang besar dengan tip berbentuk bujur. Akhir sekali, crossovers ini menyediakan bumber spesifik R dengan penyebar bersepadu yang mempunyai bilah mendatar dalam bentuk aluminium hitam atau matte berkilat.

Gaya khas terus diterapkan di dalam kabin apabila pemandu akan duduk di belakang stereng flat-bottomed dengan paddle shifters baru. Sorotan lain termasuk illuminated door sill plates, high-gloss black accents dan kerusi kulit/Alcantara dengan embossing RS.

Pelbagai pilihan boleh didapati termasuk kerusi kulit Nappa dengan jahitan kontras dan honeycomb insert. Pelanggan juga boleh memilih antara aluminum race, antrasit, hitam, karbon atau trim penamat piano.

Di Eropah, RS Q3 dan RS Q3 Sportback akan sedia untuk pesanan pada bulan Oktober dan tiba di pengedar akhir tahun ini. Harga di Jerman bermula pada € 63,500 (RM291850) untuk RS Q3, manakala Sportback bermula pada € 65,000 (RM298744).

Audi RS Q3

Audi RS Q3

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here