Dua pelumba berharap usaha Ferrari berbaloi

1198

Dua pelumba berharap usaha Ferrari berbaloi dengan bersengkang mata dalam memastikan jentera mereka mampu menghasilkan lebih kelajuan yang diperlukan mengungguli peringkat kelayakan di Grand Prix Russia, di Litar Autodrom Sochi, hari ini.

Dua pelumba berharap usaha Ferrari berbaloi ketika mereka berada di kedudukan kedua dan kelima dalam latihan bebas semalam.



Sementara pelumba Red Bull, Max Verstappen mendahului perlumbaan, kedua-dua pelumba Ferrari menamatkan latihan itu dengan semangat dan mempercayai mereka mampu melakukan lebih baik.

“Saya fikir ada beberapa masa pusingan yang boleh diatasi daripada pihak kami,” kata Charles Leclerc, yang memburu kemenangan keempat berturut-turut di petak utama dan kemenangan ketiga dalam empat percubaan. “Ia sebenarnya mengenai mencari keseimbangan yang tepat.”

Vettel menguji jentera Ferrari di Russia

Pelumba Belanda, Max Verstappen akan mengambil kedudukan di petak kelima penalti, Charles Leclerc dan Sebastian Vettel tahu mereka boleh mengisi barisan depan jika pelumba harapan Red Bull itu kekal di tempat teratas.

“Ia agak pelik,” kata juara dunia empat kali, Sebastian Vettel yang menamatkan perlumbaan selama 13 bulan tanpa sebarang kemenangan di Grand Prix Singapura, Ahad lalu.

Charles Leclerc dan Sebastian Vettel harap usaha Ferrari berbaloi sementara berkata akan mencuba seupaya mungkin dan Ferrari tahu apa yang perlu dikekalkan dan apa yang harus diperbaiki.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here