Dodge Challenger pada roda 34-inci

239

Corey Jones adalah seroang yang bertanggungjawab terhadap perubahan besar yang berlaku terhadap sebuah Dodge Challenger RT 2017. Sekiranya namanya biasa didengar, Jones telah membina kereta roda besar sebelum ini, terutamanya Camaro dengan roda 32-inci.

Pengubahsuaian

Menurut Barcroft Cars di YouTube, Jones menguruskan Crusader Customs yang berpangkalan di Illinois dan dia tahu beberapa perkara mengenai membina tunggangan khas. Selain membuka fender untuk memberikan pelepasan yang tepat untuk roda, dia memberi Challenger kemasan warna biru dan memasang pelbagai lampu LED bewarna di dalam dan luar.

Headliner itu mempunyai star lights – juga peralihan warna – tidak seperti apa yang anda dapati dalam Rolls-Royce, dan batangnya diisi dengan sistem stereo. Secara keseluruhannya, Jones mengatakan dia membelanjakan kira-kira $ 100,000 (RM419,300) untuk jentera ini. Kaki kereta sekalian, anda tidak akan membelanjakan sebanyak ini untuk membina kereta melainkan anda sangat bersemangat dengannya.

Video ini tidak meliputi kemas kini mekanikal yang diperlukan untuk menampung roda ini, tetapi Jones menjelaskan bahawa dia menghabiskan banyak waktu untuk memastikan ia selesa dan berfungsi sepenuhnya seperti pemanduan harian. Kredit kepadanya, kita melihatnya merobek pembakaran, dan kereta itu kelihatan betul-betul ditekan ke bawah jalan raya.

Selalunya kita melihat roda besar di atas tunggangan tanpa pertimbangan untuk keupayaan pemanduan, tetapi kita menghormati Jones yang membina kereta yang sangat gila dan mampu digunakan sebagai sebuah kereta.

Dalam video di atas Jones melancarkan Challenger nya di International Raceway Cordova, litar drag yang bertempat di Illinois. Papan pemasa tidak aktif untuk acara itu mengakibatkan kita tidak dapat melihat masa berlalu untuk pergerakannya.

Roda besar menjadikan penalti prestasi yang tepat, dan kereta itu nampaknya lambat tiba di garisan, tetapi ia adalah luar biasa untuk melihat Challenger bertayar besar ini mengelilingi jalan raya.Ya, roda besar bukan untuk semua orang. Tetapi tidak dinafikan semangat dan kreativiti hadir ke dalam binaan ini.

Komen anda mungkin membantu