Simpati, Prihatin Dan Bertanggungjawab – DIBW 2019

1989

Simpati,Prihatin dan Bertanggungjawab  itu yang ditampilkan serta telah dibuktikan oleh penganjur 1st Desaru International Bike Week (DIBW) 2019.

Walaupun tidak mengenali, apatah lagi bersua muka namun penganjur tetap mengalas tanggungjawab dengan apa yang berlaku kepada pengunjung yang datang meraikan acara tersebut.

Mati itu pasti. Bila dan ketika itu ketentuan Ilahi.



Peristiwa yang memilukan buat dua beradik kehilangan tempat bermanja dalam sekelip mata sungguh menyayat hati.

Nur Syazwany Mohd Hanafi 17 tahun dan adiknya Muhammad Akmal 12 tahun menjadi yatim piatu insiden kehilangan ibu dan bapa yang terlibat dalam kemalangan maut.

Kemalangan yang berlaku di KM29 Jalan Kota Tinggi-Mersing melibatkan sebuah kereta Perodua Alza merempuh Mohd Hanafi 37 dan Salimah Mohd Shafei 40 yang menunggang motosikal berkuasa tinggi.

Arwah suami isteri menyertai konvoi motosikal berkuasa tinggi dari Kuala Terengganu menuju ke Desaru, bagi menyertai acara 1st Desaru International Bike Week(DIBW) pada 13 sept 2019.

Keduanya meninggal di tempat kejadian akibat kecedaraan parah.

Arwah berdua telah meninggalkan anak sulung yang akan menduduki peperiksaan SPM penghujung tahun ini dan adiknya yang menunggu keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah(UPSR).

Simpati dengan mangsa tragedi, rombongan DIBW 2019 diketuai oleh Dato’ Hj Ismail Karim dan isteri serta  Dato’ Sri Hj Shahrizal Hj Md Ishak dan Datin Sri Hajjah Elly Zalilah Hj Md Yusof telah berkunjung ke rumah arwah.

Ahli kelab ECMC dari Terengganu juga turut menyertai rombongan DIBW berkunjung ke rumah arwah di kampung Pulau Duyung,Kuala Terenganu baru-baru ini.

Rombongan DIBW berkesempatan menziarahi pusara arwah suami isteri tersebut. Pihak DIBW turut menghulurkan sumbangan kepada kedua anak arwah yang disampaikan oleh Dato’ Hj Ismail Karim.

Jenazah arwah Mohd Hanafi dan arwah Salimah telah disemadikan dalam satu liang di Tanah Perkuburan Islam kubur Rambai,

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here