Valentino Rossi rekrut ahli baru untuk pertaruhkan gelaran

2040

Usaha Juara dunia sembilan kali, Valentino Rossi untuk mendapatkan gelaran kesepuluhnya adalah masih kuat, sama seperti sebelumnya, kerana dia mencipta semula dirinya sekali lagi untuk idea-idea segar dan lebih banyak kejayaan.

Fokus buru gelaran

Pada petang Khamis di PTT Thailand Grand Prix, perubahan sensasi telah diumumkan oleh Valentino Rossi (Monster Energy Yamaha MotoGP) berhubung dengan struktur pasukannya untuk 2020. Juara dunia sembilan kali itu masih berusaha mempertahankan mahkota kesepuluh dan akan menukar ketua krunya untuk musim depan, menggantikan Silvano Galbusera dengan Ketua krew Nicolo Bulega (SKY Racing Team VR46) dari musim ini, David Muñoz.



Muñoz bekerjasama dengan Francesco Bagnaia (Pramac Racing) musim lalu ketika meraih gelarannya merangkul kempen Moto2 dan menjadi tulang belakang Nicolo Bulega untuk menjadi yang baik pada 2019. Rossi, yang akan berumur 41 tahun menjelang musim perlumbaan bermula tahun depan, akan berterusan untuk mencipta semula dirinya dalam usaha untuk mencapai gelaran kesepuluh di kelas utama.

Bercakap pada sidang akhbar, Rossi mengesahkan perubahan itu dengan berkata: “Ya, memang benar. Untuk tahun depan saya akan menukar ketua mekanik saya. Selepas Misano, kami bercakap bersama Silvano kerana kami mahu mencuba dan melakukan sesuatu untuk menjadi lebih kuat. “

Galbusera datang untuk menggantikan Jeremy Burgess sebagai ketua kru Rossi pada tahun 2014 dan kedua-dua telah merangkul sembilan kemenangan dalam enam musim yang mereka bekerjasama.

Rossi menyatakan beberapa kejutan pada perubahan itu: “Pada mulanya, saya tidak menjangkakannya, tetapi kita bercakap bersama dan memutuskan bahawa Silvano akan pergi ke pasukan ujian dan saya akan mempunyai ketua mekanik yang lain. Dia datang dari pasukan kami di Moto2. “

Melihat ke tahun 2020, pelumba Itali yang berusia 40 tahun itu optimis dan teruja dengan ketua krewnya yang baru: “Dia adalah nama pertama kerana saya kenal dia dengan baik, saya mengikuti pasukan dengan baik. Tahun lepas, dia melakukan kerja yang sangat baik dengan Pecco. Saya suka cara dia menguruskan pada akhir musim apabila dia mempunyai banyak tekanan dan Pecco agak gugup kehilangan kejuaraan dengan Oliveira, saya suka bagaimana dia tenang dan cara dia menguruskan keadaan”. kata The Doctor.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here