Lotus kembali hasilkan basikal, untuk pasukan Olimpik British

3151

Lotus Engineering, perunding automotif dan reka bentuk perindustrian dari jenama kereta prestasi British, Lotus kembali hasilkan basikal yang menarik dan ringan dan telah membuat kemunculan kembali dalam rekaan basikal kompetitif.

Dibangunkan bersama dengan Hope Technology, pengeluar komponen basikal British, Lotus kembali hasilkan basikal ini bertujuan untuk membantu penganjur pasukan berbasikal Great Britain di Sukan Olimpik Tokyo 2020.



Bagi Lotus, basikal trek terbaru ini mengembalikan penglibatan syarikat itu dalam sukan berbasikal setelah tidak menciptanya selama tempoh 25 tahun.

Belum ada apa-apa butiran dari Lotus tentang teknologi atau spesifikasi basikal trek yang baru dicipta itu. Basikal trek ini menjalani banyak ujian terowong angin, baik dengan penumpang dan tanpa penunggang, ditambah pengujian untuk memaksimumkan kekuatan dengan berat badan minimum. 

Kebanyakan reka bentuk dan pembangunan dilakukan selepas Sukan Olimpik 2016, apabila badan pentadbir UCI membuat perubahan kepada peraturan yang mengawal pembangunan basikal. Lotus dan Hope disokong oleh firma kejuruteraan British, Renishaw.

Reka bentuk basikal itu mestilah diluluskan oleh UCI dan ditunggang oleh Pasukan Berbasikal Great Britain semasa siri Tissot UCI Track Cycling 2019-2020 menjelang akhir tahun ini untuk layak ke Sukan Olimpik 2020 di Tokyo. Mereka akan mula menunggangnya hujung minggu ini di Velodrome Minsk-Arena di Belarus, dan 8-10 November di Glasgow, Scotland. 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here