Marc Marquez dikhuatiri tidak dapat beraksi pada MotoGP 2020

2415

Akibat dari kecederaan, Marc Marquez dikhuatiri tidak dapat beraksi pada MotoGP 2020. Akibat kemalangan selepas ujian MotoGP rasmi di Jerez (25-26 / 11), Marc Marquez terpaksa menjalani pembedahan bahu kanan.

Marc Marquez dikhuatiri tidak dapat beraksi pada MotoGP 2020 kerana dia telah mengalami masalah pada bahagian bahunya. Sublocation sebahagian bahu (masih ada beberapa bahagian bersatu) dialami oleh pelumba itu, selepas kemalangan di MotoGP Malaysia.



Masalah yang sama juga dirasai tahun lalu oleh Marquez, selepas bersaing dalam MotoGP Jepun, tetapi hanya di bahu kiri. Marc Marquez juga melakukan pembedahan bahu kiri pada akhir tahun 2018, selepas sesi ujian rasmi.

Perkara yang sama kini akan dilakukan, untuk mencapai keadaan badan yang sesuai untuk musim MotoGP 2020.

Alberto Puig

Sehubungan dengan itu, Alberto Puig sebagai pengurus pasukan Repsol Honda mempunyai pendapat mengenai pemulihan Marquez nanti.

“Kami tidak tahu (bila akan pulih), dia hanya terhempas dan tentu saja dia perlu diperiksa kesihatannya,” kata Puig. “Saya tidak tahu apa yang perlu saya katakan, kerana dia mempunyai masalah dengan otot, dan inilah realitinya,” tambah Puig.

Oleh itu, menurut Puig, Marquez mesti menjalankan pemeriksaan lanjut untuk melihat keadaan kesihatannya dengan lebih terperinci.

“Saya fikir dia perlu diperiksa kesihatannya lebih mendalam untuk melihat kemungkinan lain,” kata Puig.

Sebagai rancangan, Marquez melakukan pembedahan di hospital di Barcelona, ​​Sepanyol. Marquez akan dikendalikan oleh Dr. Xavier Mir atau biasanya dipanggil Dr. Mir.

Doktor ini digunakan untuk menangani pelumba MotoGP yang telah patah tulang. Kolarbone atau kecederaan pada bahu, adalah kebiasaan untuk seorang pelumba MotoGP. Beberapa pelumba seperti Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo dan Mick Doohan juga mengalami kecederaan bahu.

Semoga Marc Marquez dapat pulih dengan cepat dan dapat berlumba pada saingan MotoGP 2020!

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here