Penghantaran Nissan GT-R50 edisi terhad bermula pada 2020

2050

Generasi GT-R terkini telah lama bersama kita, namun Nissan telah menyemarakkan konsep Nissan GT-R50 yang menakjubkan dengan konsep dari Italdesign yang akan memasuki pengeluaran syarikat itu sebagai model edisi terhad.

Dikatakan bahawa permintaan sangat tinggi dan “sejumlah besar deposit” telah diambil. Pada masa ini, pelanggan yang membeli Nissan GT-R50 oleh Italdesign memilih spesifikasi peribadi untuk kenderaan mereka.



Bilangan tempahan yang terhad masih tersedia, tetapi dengan syarat hanya 50 unit akan dibuat secara keseluruhan. Jentera ini sudah tentu akan habis dengan cepat.

Model pelanggan pertama akan dipamerkan di Geneva Motor Show pada bulan Mac, dengan penghantaran ditetapkan pada awal tahun 2020. Tertakluk kepada pensijilan di semua pasaran yang berkaitan, penghantaran dijangka berterusan hingga akhir tahun 2021.

Segala-galanya kelihatan hampir sama dengan konsep yang diumumkan pada tahun 2018 untuk menandakan ulang tahun ke-50 GT-R dan Italdesign. Jentera ini dikuasakan oleh enjin V6 berkadar 3.8-liter twin-turbo Nisch yang menghasilkan 710HP dan 780Nm tork.

“Pelanggan kami telah menikmati pengalaman luar biasa yang diberikan oleh Italdesign, yang mempunyai pengalaman dalam bidang eksklusif kenderaan yang berprestasi tinggi,” kata Bob Laishley, pengarah program kereta sport global di Nissan.

“Pengalaman mereka dengan GT-R50 akan menjadi luar biasa dan saya boleh katakan secara langsung bahawa setiap kereta tentu akan menjadi karya yang unik,” kata eksekutif itu.

GT-R50 oleh Italdesign akan berharga €990,000 (RM4,553,888). Ini menjadikannya lima kali lebih mahal daripada GT-R Nismo dimana model ini merupakan asasnya.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here