Valentino Rossi dan Lewis Hamilton saling bertukar selera

1781

Valentino Rossi, yang dikenali sebagai pelumba MotoGP, akan menukar tempat dengan Lewis Hamilton, pelumba Formula 1 (F1).

Penaja kedua, Monster Energy telah mengatur pertukaran diantara Valentino Rossi dan Lewis Hamilton ini supaya menjadi kenyataan.



Dalam masa terdekat, Valentino Rossi dan Lewis Hamilton pelumba akan menukar posisi. Rossi akan menggunakan kereta Mercedes-Benz W10 F1 yang dimiliki oleh pasukan Mercedes-AMG Petronas Motorsport, manakala Hamilton menguji Yamaha YZR-M1 Monster Energy Yamaha.

Dua bintang dalam acara perlumbaan dunia akan bertukar pakaian dan mencuba kereta dan motosikal pada acara pameran yang berlangsung di Ricardo Tomo sikruit, Valencia pada 9 Disember 2019.

Menariknya kedua-dua mereka sudah tidak sabar. Pada 4 Disember lalu, Rossi telah datang ke ibu pejabat pasukan Mercedes di Brackley, England, untuk menyesuaikan kedudukan kerana ketinggiannya berbeza dengan Hamilton.

Ketika memasang kokpit kereta perlumbaan F1, Rossi masih tidak meninggalkan ciri-cirinya. Baju perlumbaannya dihiasi dengan reka bentuk bulan dan matahari dan warna hijau terang yang sering dilihat pada pakaian VR46.

Bagi Hamilton, yang benar-benar menyukai motosikal, berkata dia tidak sabar untuk menaiki motosikal juara dunia sembilan kali itu. Hamilton amat berterima kasih kerana dapat cuba menjadi Rossi dengan membawa motosikalnya.

Hamilton sebenarnya telah mencuba perlumbaan motosikal beberapa kali, seperti ketika dia mencuba WSBK Yamaha pada Disember tahun lepas. Hamilton juga diketahui sering datang apabila perlumbaan MotoGP berlangsung.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here