INDONESIA – Wajah Toyota Avanza series 2019 didedahkan

2990

Berita tentang wajah Toyota Avanza 2019 baru dan Daihatsu Xenia 2019 baru telah menjadi topik hangat. Wajah versi facelift jentera itu dan facelift Toyota Avanza Veloz MPV telah terdedah di Indonesia. Kenderaan famili baru dengan luaran yang lebih bergaya dan mempunyai bahagian dalam yang lebih selesa.

 



Di bahagian depan, ciri-ciri jentera ini ialah lampu depan terpisah seperti Toyota Voxy dan Toyota Vellfire, gril yang lebih besar dengan gloss hitam, kedudukan lampu kabus baru dengan gloss hitam dan bumper yang lebih besar.

Di belakang, perubahan termasuk bumper sporty, hiasan tailgate segar, reflektor cahaya bulat, spoiler bumbung baru dan lampu ekor berbentuk L yang di ubah. Ini adalah eksklusif kepada variasi Veloz.

Apabila dibandingkan dengan wajah depan Toyota Avanza Baru, jelas bahawa Toyota Baru Veloz 2019 mempunyai muka yang lebih eksotik.

 

Toyota telah mengubah reka bentuk konsol tengah dan menggunakan bingkai perak untuk memberikan rupa yang lebih mewah. Ciri-ciri keselesaan dan kemudahan baru termasuk kawalan audio yang dipasang pada stereng dan kawalan iklim automatik.

Belum dapat kepastian apakah kemasukan tanpa kunci pasif dan butang permulaan enjin adalah sebahagian daripada tindakan kitaran hayat.

Tiada butiran mengenai spesifikasi Toyota Avanza facelift dan Toyota Avanza Veloz facelift. Model lama boleh didapati dengan enjin petrol Dual VVT-i 1.3 liter yang menghasilkan torsi 96.5 PS dan 12.3 kg.m (120.62 Nm) .

Enjin petrol Dual VVT-i 1.5 liter yang menghasilkan 104 PS dan 13.9 kg. m (136.31 Nm) tork. Manual 5-kelajuan dan automatik 4-kelajuan adalah pilihan penghantaran.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here