N’Golo Kanté masih pandu Mini Cooper S second-hand walaupun bergaji lebih RM600k seminggu

2968

Berbeza dengan pemain bola sepak Liga Perdana Inggeris (EPL) lain yang hidup mewah dan memiliki supercar, N’Golo Kanté masih setia dengan Mini Cooper S miliknya walaupun menerima gaji yang tinggi.

Kanté mini cooper s

Kanté buat masa sekarang masih memandu kereta tersebut dan telah memilikinya sejak tahun 2015, ketika dia pertama kali beraksi dalam EPL bersama pasukan Leicester City.



Kini setelah tujuh tahun beraksi dalam EPL, Kanté masih memandu kereta tersebut, dan ianya sering dilihat di parkir pusat latihan Chelsea.

Ada satu kisah menarik antara Kanté dan Mini Cooper S miliknya. Pada Januari 2018, Kanté terlibat kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan ke pusat latihan Chelsea.

Berdasarkan gambar yang tersebar di media sosial, dia masih memandu kereta tersebut walaupun ianya mengalami kerosakan.

Setelah terlibat dalam kemalangan, rupa-rupanya Kanté memilih untuk meneruskan perjalanan ke pusat latihan Chelsea. Oleh itu, kereta yang rosak itu diparkir di antara kenderaan mewah dan mahal yang dimiliki oleh pemain Chelsea yang lain.

“Saya bukan jenis orang yang sukakan kereta dan ketika saya masih muda, saya tidak mempunyai cita-cita untuk memiliki kereta atau seumpamanya.

“Mini Cooper S ini adalah kereta yang terbaik untuk saya belajar memandu di sebelah kiri. Saya membelinya ketika masih berada di Leicester dan saya masih memilikinya sekarang. Ia masih berada dalam keadaan baik,” kata Kanté dalam satu wawancara sebelum ini.

Kanté dianggarkan membeli Mini Cooper S tersebut pada harga £20,000 (RM114,124). Sebagai perbandingan, di Chelsea, dia sekarang difahamkan dibayar gaji £110,000 (RM627,683) seminggu.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here