Pemilik Yamaha RXZ bimbang, motosikal dipos sejak Disember tahun lalu belum sampai

2426

Seorang lelaki meluahkan rasa bimbang dengan pekhidmatan kurier apabila motosikal, Yamaha RX- Z miliknya yang dipos dari Tawau sejak 13 Disember lalu masih belum diterima sehingga hari ini.

“Saya pos motosikal saya dari Tawau pada 13 Disember 2021 dan jadi sampai sekarang motosikal saya masih tak sampai lagi ke alamat penerima.



“Saya dah cuba semak ‘tracking number’ tapi macam tidak dikemas kini, apabila saya hubungi pihak kurier asyik beri alasan sama,” tulisnya menerusi satu hantaran di Facebook  baru-baru ini.

Menurutnya, semasa semakan dan kemas kini terakhirnya pada 5 Januari 2022, sistem menunjukkan motosikalnya itu telah keluar dari pusat kurier di Tawau dan dalam proses penghantaran.

“Kali terakhir saya hubungi pihak operasi kurier, mereka mengatakan motosikal saya kemungkinan masih berada di atas kapal dan tidak ada kebenaran untuk berlabuh.

“Tapi sebelum ini apabila saya hubungi mereka, pihaknya kata motosikal dah sampai Port Klang. Bukannya motosikal saya itu dari negara lain, dari Sabah sahaja,” luahnya.

Apa yang lebih mengecewakan Zakri adalah apabila proses dan syarat diperlukan untuk urusan penghantaran motosikalnya itu sangat rumit, tetapi pihak kurier masih belum dapat menjelaskan keberadaan sebenar kenderaan tersebut.

Selain itu, motosikal RXZ itu satu-satunya kenderaan yang dia ada untuk pergi ke tempat kerja dan berharap agar syarikat kurier tersebut dapat menyelesaikan masalah yang timbul dengan secepatnya.

“Jadi saya harap pihak kurier lebih peka perkara macam ini, sudah la proses nak pos motor itu banyak syarat, kena hidup cukai jalan, insurans semua.

“Tapi bila dah ikut kehendak mereka, macam ini pula buat pada pelanggan, sekarang ini saya sampai kena pinjam motor orang lain untuk pergi kerja,” katanya. 

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here