Mitsubishi Xpander: Kekal MPV popular bukan nasional di Malaysia

198

Mitsubishi Motor Malaysia (MMM), pengedar rasmi kenderaan Mitsubishi di Malaysia, mengumumkan bahawa Mitsubishi Xpander mengekalkan kedudukannya sebagai MPV bukan nasional di Malaysia. 

Berdasarkan angka Tahun Kewangan 2023 (April 2023 – Mac 2024), Xpander terjual sehingga 11,384 unit.



Sejak pengenalan Xpander di Malaysia, MPV itu secara konsisten menawan pelanggan dengan reka bentuk yang bergaya, pengendalian yang baik dan kebolehmanduan yang unggul.

Ketua Pegawai Eksekutif Mitsubishi Motors Malaysia, Shinya Ikeda berkata, pencapaian itu adalah bukti komitmen untuk menyampaikan kenderaan berkualiti tinggi yang sesuai dengan keperluan dan keutamaan pelanggan Malaysia. 

“Tempat No 1 juga menyerlahkan bahawa XPANDER adalah pilihan utama dalam kalangan keluarga Malaysia yang mencari MPV serba boleh,” katanya.

Sementara itu, Mitsubishi Triton menjual 8,636 unit pada FY23 dan mengekalkan kedudukan dua teratas dalam segmen trak pikap.

Ikeda berkata, Mitsubishi Motors Malaysia ialah tiga jenama bukan nasional teratas di Malaysia. 

Menurutnya, menjelang tahun 2024, Mitsubishi Motors sentiasa memulakan perubahan ke arah yang lebih baik dan pengalaman pemilikan dengan standard tertinggi. 

Katanya, pihaknya terus memberi komitmen, selain menghargai pelanggan atas sokongan setia mereka terhadap jenama Mitsubishi.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here