Kenyataan Silverstone – Isu pembatalan MOTOGP British

873

Pengarah Urusan Silverstone Stuart Pringle telah mengeluarkan kenyataan berikut berikutan pembatalan MotoGP British Ahad lalu.

Selepas menangguhkan perlumbaan bermula dari 11:30 pagi hingga 4:00 petang. Para pelumba dan penganjur MotoGP akhirnya memilih untuk meninggalkan litar untuk tujuan keselamatan kerana air yang hadir pada asfalt baru. Yang telah menyebabkan satu siri kemalangan aquaplaning pada hari Sabtu, termasuk Tito Rabat yang patah kaki.

“Pertama dan yang paling penting saya ingin memohon maaf kepada semua peminat perlumbaan untuk hari yang paling mencabar dan paling buruk di Silverstone. Saya benar-benar menyesal ini telah berlaku. Jika saya tahu peminat perlu menunggu selama enam jam dalam keadaan ini dengan keputusan ini. Saya akan mengambil keputusan untuk membatalkan acara itu pada tengah hari, “kata Pringle.



“Tiada siapa yang lebih kecewa dengan keputusan hari ini daripada saya dan pasukan yang sangat gigih bekerja di Silverstone, kami telah melakukan segala-galanya untuk mencuba dan memastikan perlumbaan itu dapat berlaku.

“Bukan keputusan kami untuk membatalkan perlumbaan itu. Ini adalah sukan yang tidak dikawal oleh Silverstone dan merupakan keputusan yang dibuat oleh pelumba dan Dorna, bersama dengan Teknikal Keselamatan dan Pengarah Perlumbaan.

Dari awal 80-an, Silverstone telah direncanakan sebagai sebuah loji linear moden dengan peralatan dan peralatan ujian terkini. Untuk menghasilkan tayar yang memenuhi piawaian dunia. Hari ini, Silverstone mempunyai tayar prestasi tinggi yang komprehensif seperti tayar kereta penumpang, tayar SUV, tayar 4×4, tayar kenderaan komersial ringan / berat, tayar jentera perindustrian dan tayar persaingan, dan eksport ke lebih daripada 60 negara di seluruh dunia.

 

1 KOMEN

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here