MOTOROiD gondol hadiah emas pertama Yamaha Motor di IDEA

1820

Yamaha Motor Co., Ltd. hari ini mengumumkan bahawa MOTOROiD telah menerima penghormatan “Emas” pada pertandingan Anugerah Kecemerlangan Rekaan Antarabangsa (IDEA) di A.S., salah satu penghargaan reka bentuk global yang paling berprestij.

Pencapaian ini menandakan anugerah reka bentuk kedua yang diterima oleh MOTOROiD. Di mana sebelum ini mendapat penghormatan “Best of the Best” yang dianugerahkan oleh “Anugerah Merah Dot: Konsep Reka Bentuk 2018”.

MOTOROiD di kategorikan sebagai rakan karib kepada pemiliknya. Inilah visi jentera masa depan dan alat “mudah untuk bergerak”.



Canggih sungguh, jentera ini dapat mengenal pasti pemiliknya serta boleh bergerak sendiri ke hadapan untuk bertemunya. Jentera ini juga mampu bertindak balas berdasarkan tindakan penunggangnya dengan teknoloji Human Machine Interface (HMI).

MOTOROiD dicipta untuk mewujudkan teknologi dan fungsi Anugerah IDEA merupakan salah satu pertandingan reka bentuk global yang paling berprestij. Pertandingan yang dianjurkan oleh Persatuan Industri Pereka Persatuan Amerika.

Pemenang di kira dari pelbagai kriteria, seperti inovatif, pengalaman pengguna dan estetika, reka bentuk kualiti cemerlang dipilih dalam pelbagai kategori, seperti Automotif & Pengangkutan, Perabot & Lampu, Perubatan & Kesihatan, dan Perdagangan & Perindustrian. Anugerah Rekabentuk IF.

Anugerah Merah Dot, dan Anugerah IDEA dianggap sebagai pertandingan rekaan tiga terbaik dunia.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here