Korang jangan lah parking merata -rata kalau tak nak kena bakar

8511

Masalah parking kenderaan merata tempat nampaknya semakin sensitif. Di Abu Dhabi, seseorang lelaki yang dikatakan membakar kereta jiran kerana jirannya sering meletakkan kenderaan itu dijalannya.

Ia sering berlaku, mereka meletakkan kereta di tempat yang tidak sesuai dan ada yang menghalang lalu lintas . Baru-baru ini, pemilik kereta Maserati di Hanoi terpaksa menanggung rasa malu kerana kereta mewah mereka penuh dengan tuala wanita, kerana ia diletakkan secara sembarangan.

Semalam kejadian sama berlaku lagi di Emiriah Arab Bersatu (UAE). Tetapi akibatnya lebih buruk dari sekadar memalukan. Kereta itu dibakar sehingga hanya tinggal rangka kereta sahaja.



Emirati, seorang lelaki yang mendakwa membakar sebuah kereta, mendakwa jirannya sering parking keretanya di depan rumahnya dan menyebabkan beliau tidak dapat mengeluarkan kereta dari bengkel. 

“Saya berulang kali meminta jiran saya itu untuk tidak parking di depan rumah saya. Memintanya untuk park di tempatnya sendiri,” katanya semasa perbicaraan di mahkamah.

Dia juga menjelaskan, sehari sebelum kejadian itu, sekali lagi jirannya itu meletakkan kenderaan beliau di depan rumahnya. Kemudian dia meminta untuk memindahkan kereta itu melalui telefon.

Di mahkamah kriminal Abu Dhabi, Emirati menafikan tuduhan sengaja membakar sebuah kereta. Dia berkata dia hanya mengancamnya kerana dia marah tetapi tidak berniat untuk membakarnya , ketika itu beliau dikawal oleh perasaan marah , katanya . 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here