Audi dedah butiran Audi A7 Sportback 55 TSFI dan Plug-In Hybrid

3414

Enam bulan yang lalu, Audi melancarkan Audi A7 Sportback 55 TSFI e Quattro bersama tiga model Plug-in Hybrid (PHEV) lain di Geneva Motor Show.

Spesifikasi

Sekarang, A7 Sportback PHEV telah dijual di Eropah, jadi Audi akhirnya mengeluarkan spesifikasi penuh model itu. Dinamakan A7 Sportback 55 TFSI e Quattro, jentera empat pintu itu digabungkan dengan enjin petrol2.0-liter  4-silinder turbo TFSI dengan 252PS dan motor elektrik 105kW dan pek bateri lithium-ion 14.1-kWh.



Motor elektrik dan klac asing disepadukan ke dalam transmisi automatik dwi-klac 7-kelajuan S-tronic, yang memindahkan tork ke drivetrain Quattro. Dengan output gabungan 362hp dan tork maksimum 500Nm, A7 Sportback 55 TFSI e Quattro berupaya bergerak 0- 100 km/j dalam 5.7 saat dan mencapai kelajuan maksima 250 km/j.

Oleh kerana ini adalah hibrid plug-in, penarafan ekonomi adalah sangat penting. Audi menyatakan ia menawarkan gabungan penggunaan bahan bakar (dengan menggunakan motor elektrik) serendah 1.9 l/100 km, pelepasan CO2 sebanyak 44 g/km, dan penggunaan elektrik gabungan serendah 17.5 kWh.

Bagi pemanduan elektrik sepenuhnya, ia melebihi 40 km mengikut kitaran WLTP. Kelajuan tertinggi dalam mod EV ialah 135 km/j, yang bermaksud secara teorinya seseorang boleh memandu dengan sifar pelepasan emisi di lebuh raya.

Audi A7 Sportback 55 TSFI agak mudah dibezakan daripada model A7 lain kerana ia dilengkapi dengan pakej luaran S yang digabungkan dengan pakej gaya hitam dan kaca privasi secara standard. Ia menawarkan senarai peralatan standard yang komprehensif yang merangkumi lampu HD Matrix LED, roda 19 inci, angkup brek merah, tempat duduk sport, penyaman udara automatik empat zon, kunci kemudahan, ruangan pemanduan maya Audi dan paparan khusus PHEV.

Model baru ini sudah boleh dipesan di seluruh pasaran Eropah dengan harga bermula dari RM359,510, dan penghantaran pelanggan akan bermula pada suku ketiga 2019.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here