Toyota Raize 2020 lebih kecil dari RAV4, diperkenal minggu depan

3177

Beberapa gambar Toyota Raize 2020 telah tersebar di media sosial menjelang pengenalannya yang diadakan di Jepun pada bulan depan.

Dimuat naik pada Twitter dan Life30on, imej itu memaparkan crossover bergaya yang akan menjadi pengganti untuk Toyota Rush.



Mengikut jejak RAV4, Toyota Raize mempunyai gril trapezoid yang diapit oleh lampu hadapan. Selain itu, jentera ini juga menyediakan lampu kabus bulat dan lampu LED yang mendatar.

Crossover ini juga mempunyai lapisan badan plastik yang bewarna hitam, menghilangkan pandangan tiang-A dan pandangan corong udara pada bampar belakang. Pelbagai aksesori boleh didapati termasuk kit dari TRD dan Modellista.

Model yang diasaskan pada Daihatsu Rocky ini akan dibina di atas platform Daihatsu New Global Architecture (DNGA) yang pada dasarnya merupakan versi platform bajet TNGA Toyota. Crossover ini dilaporkan berukuran 3,995mm panjang, 1,620mm lebar dan 1,695mm tinggi dengan jarak roda yang merangkumi 99.4 inci (2,525 mm).

Ruang dalaman adalah asas, tetapi model ini akan mempunyai stereng 3-spoke , aksen logam dan sistem infotainment yang besar. 

Walaupun saiznya yang kecil, Raize dilaporkan dilengkapi dengan pelbagai jenis sistem bantuan pemandu termasuk peringatan perlanggaran bahagian hadapan, amaran keluar lorong, pemantau titik buta dan teknologi pengiktirafan tanda lalu lintas. Sistem tersebut akan menjadi standard dan pilihan dilaporkan akan termasuk kawalan pelayaran adaptif, lane keep assist, amaran lintas lalu lintas bahagian belakang dan kamera pandangan sekeliling.

Jentera ini dilaporkan akan dikuasakan oleh enjin tiga silinder turbocharged 1.0 liter yang menghasilkan sekitar 98hp dan 140Nm tork. Ia mungkin akan dipasangkan dengan manual enam kelajuan dan penghantaran berterusan berubah-ubah. Pemanduan semua roda juga dijangka tersedia, tetapi spesifikasi penuh jentera ini akan diketahui pada minggu depan.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here