Peralatan pasukan Angel Nieto dicuri di Sepang MotoGP

4757

peralatan pasukan Angel Nieto dicuri di Sepang MotoGP termasuk kaliper brek Brembo mungkin sudah biasa kita dengan jika di parkir di kawasan hotel atau di bawah rumah pangsapuri.

Tetapi kes kecurian kali ini, sangat mengejutkan apabila kerana ia membabitkan kehilangan komponen pasukan Angel Nieto. Tahukah anda, pasukan Angel Nieto inilah yang bakal disertai oleh Hafizh Syahrin Abdullah di saingan Moto2 musim tahun depan.

Berdasarkan laporan laman sesawang www.lalasport.com,“Mereka mengambil penyerap hentak lengkap, calipers dan cakera brek, komputer, peralatan, pemanas … Satu rehat yang baik,” kata Gino Borsoi.



Peralatan Angel Nieto dicuri di Sepang MotoGP

Kehilangan itu memberi kecewaan besar bagi lima pasukan Moto3 dan satu pasukan Moto2 di litar Sepang awal pagi semalam. Kes kecurian itu berlaku di khemah Gaviota Ángel Nieto Team, CIP Green Power, BOE Skull Rider Mugen Race, dan Red Bull KTM Garlic.

Mereka adalah pasukan yang tidak diletak di ruang paddock. Ini kerana kekurangan ruang dan ditempatkan di tempat letak kereta P1 yang dikatakan terdedah kepada risiko kecurian.

Gino Borsoi, pengurus pasukan pasukan Aspar yang digelar Master Nieto memaklumkan bahawa mereka kehilangan penyerap hentak Moto3 , kaliper dan cakera brek, komputer, peralatan, pemanas, spring fork dan penyerap hentak belakang .

“Kita mengharapkan pihak litar itu untuk bertindak balas untuk ambil tindakan,” katanya.

Mereka hanya peralatan bahan Moto3 dan mereka hampir tidak menyentuh Moto2: “Walaupun mereka membuka laci alat ganti, peralatan Moto2 tiada alatan utama yang hilang. Hanya yang diambil adalah alat untuk menanggalkan roda dan skru cakera Jalan motor brek dan pemanas tayar,” katanya.

Peralatan Angel Nieto dicuri di Sepang MotoGP

Angel Nieto memaklumkan mereka mendapat sokongan antara WP (jenama suspensi) dan pasukan SKY untuk komponen tambahan. Jika tidak, mereka tidak dapat beraksi untuk berlumba di Sepang.

“Pasukan Itali SKY46 Valentino Rossi dan diketuai oleh Pablo Nieto memaklumkan “Kami masih mempunyai dua penyerap hentak Moto3 lengkap (mereka hampir bernilai 3,000 euro). Bagaimanakah saya tidak boleh membantu mereka kerana pasukan itu menggunakan nama bapa saya?”

Difahamkan, Aspar memaklumkan bahawa ini bukan kes yang pertama kali berlaku di litar itu. Pada tiga tahun lalu turut dikatakan berlakunya kes kehilangan tiga komputer.

Kini adalah kes yang paling banyak dengan kehilangan lima komputer, peralatan dan komponen yang berjumlah antara 40,000 sehingga 50,000 euro.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here