Langkah berjaga-jaga Covid-19 oleh Mercedes-Benz Malaysia

1345

Mercedes-Benz Malaysia dan Mercedes-Benz Services Malaysia akan mengambil langkah berjaga-jaga berikutan penularan virus Covid-19, bermula dari 18 Mac 2020 hingga 31 Mac 2020.

Tindakan ini diambil berikutan pelaksanaan rasmi Perintah Kawalan Pergerakan di bawah Pencegahan dan Pengawalan Akta Penyakit 1998 dan Akta Polis 1967 yang dikeluarkan oleh Kerajaan Malaysia untuk meminimumkan penyebaran wabak Covid-19 di negara ini.



Langkah berjaga-jaga Covid-19 adalah seperti berikut:

  • Semua pengedar sah Mercedes-Benz di seluruh negara akan ditutup pada tempoh ini.
  • Service24h Roadside Assistance masih beroperasi untuk kerosakan kecemasan dan isu-isu teknikal.
  • Kilang pengeluaran Mercedes-Benz di Pekan, Pahang akan terus ditutup.
  • Semua perkhidmatan dan penyelenggaraan dan/atau pembaikan berjadual tidak akan dilaksanakan di pengedar. Pelanggan dengan tempahan akan dihubungi untuk penjadualan semula.

Dalam keadaan yang sentiasa berubah ini, kesihatan, kesejahteraan, dan keselamatan pekerja dan pelanggan kekal menjadi keutamaan Mercedes-Benz Malaysia. Mereka akan mengawasi dengan teliti situasi dan bekerjasama dengan pihak berkuasa yang berkaitan untuk membantu manuver industri melalui masa-masa yang mencabar ini.

Sekiranya terdapat sebarang kecemasan atau pertanyaan segera yang berkaitan dengan kenderaan dalam tempoh ini, sila hubungi 1-800-88-1133. Kakitangan di luar tapak Mercedes-Benz Malaysia akan dapat membantu anda dari jauh.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here