Himpunan terbesar Ford Mustang tercatat dalam Malaysia Book of Records

2513

Kelab Mustang Malaysia telah mencatatkan rekod baharu di dalam Malaysia Book of Records sebagai penganjur perhimpunan Ford Mustang terbesar di negara ini.

Perhimpunan yang diadakan pada 27 September lepas menyaksikan sebanyak 137 Ford Mustang pelbagai jenis berhimpun di Pavilion Kuala Lumpur. Para pemilik berpeluang seharian beramah mesra dan berkongsi pengalaman berharga.



Dalam majlis tersebut, sijil pengiktirafan disampaikan kepada Presiden Kelab, Alfred C.K. Joseph oleh Ketua Pegawai Operasi Malaysia Book of Records, Encik Christopher Wong.

Kelab Mustang Malaysia ditubuhkan pada tahun 2018, dan semenjak itu ia terus berkembang sehingga memiliki 245 ahli berdaftar.

Kelab ini ditubuhkan dengan tujuan berkongsi informasi berkenaan Ford Mustang baharu dan menggalakkan pemanduan yang selamat dan berhemah. Kelab ini juga menyediakan platform kepada para pencinta Ford Mustang memupuk hubungan berdasarkan minat yang sama.

“Kami begitu teruja kerana mendapat tempat di dalam Malaysia Book of Records sebagai pemegang rekod penganjur perhimpunan Ford Mustang terbesar di Malaysia,” kata Alfred C.K. Joseph, Presiden Kelab Mustang Malaysia.

“Matlamat kami adalah untuk mengetengahkan perpaduan dan keharmonian semua lapisan masyarakat di dalam negara berbilang kaum ini melalui minat dan aprisasi terhadap kereta,” tambahnya.

Syed Ahmad Muzri Syed Faiz, Pengarah Urusan, Sime Darby Auto ConneXion berkata: “Sekalung tahniah kepada Kelab Mustang Malaysia kerana menganjurkan acara ini dan mencatatkan rekod baharu.

Ia merupakan kejayaan yang begitu besar apabila berjaya menganjur dan mengumpulkan sebanyak 137 kenderaan Mustang bersama para pemiliknya. Kami amat berbangga dengan segala usaha keras mereka.”

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here