Tesla perkenalkan pusat pengecasan Supercharger terbesar dengan 56 slot pengecasan

1104

Selain menambah lebih banyak kenderaan elektrik ke jalan raya untuk menyokong ekosisitem, Tesla juga kini mengembangkan rangkaian Superchargernya.

pusat pengecasan tesla

Pengeluar tersebut baru-baru ini membuka sebuah stesen pengecasan Supercharger terbesar di dunia dengan 56 slot pengecasan, berdasarkan gambar yang dimuat naik oleh akaun Twitter Tesla Owners East Bay.



Pusat pengecasan ini difahamkan terletak antara Bay Area dan Los Angeles, yang merupakan dua pasaran terbesar Tesla di dunia. Dengan rangkaian Supercharger yang disediakan, pemilik dapat mengecas kenderaan elektrik mereka dalam tempoh yang singkat untuk suatu perjalanan jauh.

Selain menyediakan kedai serbaneka dan restoran untuk pelanggan, Tesla juga membina kanopi solar yang akan memberi teduhan kepada kenderaan yang sedang dicas, dan juga membekalkan kuasa kepada pusat pengecasan Supercharger tersebut.

Untuk makluman, Tesla mempunyai beberapa pusat pengecasan Supercharger di China yang menyediakan 50 slot pengecasan. Jadi, pusat pengecasan dengan 56 slot pengecas ini merupakan rekod baru bagi mereka.
ย 
pusat pengecasan tesla

Mereka juga baru-baru ini mengumumkan telah menggunakan pengecas yang ke-20,000 untuk rangkaian pengecasan Supercharger.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Tesla, Elon Musk, mereka akan mempercepatkan penggunaan stesen Supercharger V3, yang mula diperkenalkan pada tahun lepas.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here