Tak sempat duduk pemilik baharu melopong tengok Ferrari SF90 Stradale jatuh dari trak

2973

Tentunya anda akan teruja apabila kereta baharu tiba tambahan jika model yang dibeli itu sebuah supercar. Tentunya perlu menunggu lama dari hari tempahan. 

Begitulah perasaan pemilik baharu Ferrari SF90 Stradale bernilai lebih dari USD1.5 juta (RM6.3 juta) ini, dia tentu tidak sabar ingin melenjan kereta supercar baharunya. 



Namun sayang, jangankan bergambar dudukpun belum sempat Ferrari kuning miliknya terjatuh dari trak ketika proses penghantaran. 

Rakaman video yang dimuat naik oleh Bav Majithia di Instagram menunjukkan ketika proses menurunkan Ferrari SF90 Stradale dari lori secara tiba-tiba kereta itu terhentak di jalan.

Kemungkinan besar kereta itu mengalami kerosakan pada bampar dan sistem suspensi  depan. Ferrari SF90 Stradale yang didatangkan dengan dua pintu merupakan siri pertama produksi Plug-in Hybrid Electric Vehichle (PHEV).

Ia dikuasakan dengan enjin V8 3,990 cc turbo dengan kuasa 780hp dan 220hp daripada motor elektrik serta tork 800Nm.

Ditawarkan dengan bateri lithium ion bersaiz 7.9 kWh, pemanduan menggunakan mod elektrik penuh hanya memberikan perjalanan sejauh 26km. 

Model ini juga merupakan model Ferrari pertama dilengkapi pacuan 4WD manakala pecutan dari 0-100 kmj mampu dilakukan dalam tempoh 2.5 saat dan 0-200 kmj (6.7 saat).

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bav Majithia (@bhp)

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

 

 

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here