Seorang maut dalam kejadian pokok tumbang di Jalan Sultan Ismail

299

Seorang maut manakala seorang lagi cedera dalam kejadian pokok tumbang di Jalan Sultan Ismail berhampiran Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur, petang tadi. 

Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur menerima panggilan kejadian jam 2.19 petang.



Sebaik tiba di lokasi mendapati terdapat pokok besar tumbang di atas jalan raya dan sebanyak 17 kenderaan terlibat dan turut menghalang landasan monorel di bahagian atas dan beberapa fasiliti awam termasuk perhentian bas rosak.

Menurut Komander Operasi, PBK II Muhammad Amirudin bin Mohd Hassan, dua orang mangsa lelaki berjaya dikeluarkan oleh anggota Bomba.
 
“Salah seorang mangsa berumur 47 tahun disahkan meninggal dunia dan seorang lagi berumur 26 tahun mengalami kecederaan diserahkan kepada petugas Kementerian Kesihatan Malaysia untuk tindakkan lanjut.
 
“Operasi Kerja-kerja menyelamat dan pemotongan serta pembersihan sedang giat dilakukan oleh anggota Bomba dalam mengenalpasti mangsa yang masih terperangkap,” katanya. 
 
Operasi tersebut melibatkan 20 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Hang Tuah, Jalan Tun Razak dan Titiwangsa bersama dengan tiga unit jentera FRT.
 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here