Mitsubishi Motors memperkenalkan Cross Eclipse di Indonesia

1601

Selepas menjadi perbualan panas dalam beberapa hari yang lalu, PT Mitsubishi Motors Krama Yudha Sales Indonesia (MMKSI) akhirnya secara rasmi memperkenalkan Eclipse Cross ke pasaran Indonesia.Cross Eclipse

Sebagai pendatang baru kepada segmen SUV Compact, jenama Jepun memastikan harga akan bersaing dari pesaingnya.

“Kami dengan ini menyampaikan harga Eclipse Cross tidak lebih dari Rp 500 juta,” kata Irwan Kuncoro, Direktur Divisi Penjualan & Pemasaran MMKSI, Selasa (07/09/2019).”Ini tentunya sangat kompetitif (berbanding pesaingnya),” katanya ketika ditemui di acara pelancaran di InterContinental Hotel, Jakarta Selatan.



Tambah Irwan, Mitsubishi Eclipse Cross hanya akan dipasarkan kepada rakyat Indonesia dalam acara GIIAS 2019. Malangnya Irwan tidak mahu mendedahkan harga SUV Compact yang akan menjadi pesaing Toyota C-HR dan Mazda CX-3 ini.

“Tetapi untuk harga yang tepat sila bersabar kerana kami akan mendedahkannya di GIIAS pada 18 Julai 2019,” kata Irwan lagi.

“Eclipse Cross akan dipasarkan di seluruh wilayah Indonesia, tentu saja, akan difokuskan pada kota-kota besar. Seperti Jakarta, Bandung, Semarang, Surabaya dan Medan,” katanya.Cross Eclipse

Bahagian dalaman Eclipse Cross agak cantik. Kerusi itu disalut dengan kulit hitam tulen. Paparan kepala memaparkan maklumat mengenai kelajuan, RPM, dan ciri-ciri muka yang aktif dengan warna penuh di atas Paparan Maklumat Multi pada roda stereng.

Pemandu juga boleh melaras kecerahan imej dan ketinggian skrin mengikut keinginan untuk memandu mudah. SUV ini juga dilengkapi dengan ciri Pengawal Touchpad yang memudahkan para pengguna untuk memasang Smartphone-Link Display Audio dengan sentuhan jari pada Touchpad.

Kereta yang mempunyai “review” 5-bintang dari ASEAN NCAP dilengkapi dengan 7 beg udara SRS dan ciri-ciri keselamatan sistem Perlaburan Hadapan. Yang dapat mengelakkan pertembungan di depan kereta dan dapat mengesan kenderaan dan pejalan kaki lain.  Melalui kamera laser dan radar, serta pelbagai ciri keselamatan lain .

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here