Mitsubishi Klaim Respons Eclipse dan Outlander PHEV Positif

1377

Mitsubishi Motors Krama Yudha Sales Indonesia (MMKSI) secara rasmi memperkenalkan Eclipse Cross and Outlander PHEV beberapa minggu lalu. Kedua-dua kenderaan utiliti sukan (SUV) akan dilancarkan di GIIAS 2019 pada hari Khamis (07/18/2019).

Walau bagaimanapun, Pengarah Jualan dan Pemasaran MMKSI PT Irwan Kuncoro, mendakwa menerima sambutan positif dari dua model Mitsubishi terkini. Malah, telah mendapat banyak tempahan untuk dua model tersebut.Mitsubishi

“Banyak peluang pameran yang telah dibuka untuk bertanyakan soalan, pengguna juga telah banyak datang kepada dealer, tetapi statistic rasmi akan dikeluarkan setelah melancarkan model tersebut di GIIAS yang baru dibuka, pelanggan pasti akan menunggu kepastian harga,” kata Irwan di Pontianak, Kalimantan Barat.



Walaupun dia mendakwa positif, Irwan masih enggan bercakap tentang sasaran jualan. Irwan hanya menganggap bahawa Outlander PHEV atau Eclipse Cross tidak memberi tumpuan kepada jualan mass volume.

Terutamanya untuk PHEV Outlander, kata Irwan, pada peringkat awal skop pemasaran adalah terhad, hanya di beberapa kawasan strategik, iaitu 12 peniaga di wilayah Greater Jakarta dan dua lagi di Bali.

“Jabodetabek dan Bali adalah kawasan-kawasan yang strategik, tetapi tidak mengesampingkan jika ada pesanan dari daerah lain, kami akan mengaturnya nanti. Bagi pengguna yang membeli Outlander PHEV, mereka sudah lengkap dan mengikut spesifikasi,” kata Irwan.

Bagi pengguna yang membeli model itu di GIIAS juga tidak akan segera mendapatkan unit tersebut. Ini kerana proses penyerahan untuk Eclipse Cross hanya akan berlaku pada bulan September, manakala Outlander PHEV sendiri akan berada pada bulan November.

Mitsubishi Motors Corporation merupakan pengeluar automotif multinasional Jepun yang beribu pejabat di Minato, Tokyo, Jepun. Pada tahun 2011, Mitsubishi Motors merupakan pembuat kereta Jepun keenam terbesar dan keenam belas terbesar di dunia dengan pengeluaran. Dari Oktober 2016 dan seterusnya, Mitsubishi adalah satu pertiga (34%) dimiliki oleh Nissan, dan dengan itu merupakan sebahagian daripada Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here