BMW X5 dengan varian PHEV xDrive45e dilancarkan

2015

BMW melancarkan versi baru iaitu xDrive45e hibrid baru X5 di Eropah, yang menggunakan teknologi eDrive generasi keempat syarikat itu. Direka bentuk menyerupai bentuk X5, terdapat 282hp, 3.0-liter enam silinder yang dipasang dengan motor elektrik 110hp. Output gabungan ialah pada 388hp dan 600Nm tork.

Kuasa dihantar ke keempat-empat roda melalui transmisi automatik lapan kelajuan manakala pelabuhan pengecasan sarang pada fender depan disebelah kiri. Selain itu, walaupun, ditambah beberapa lencana, tiada apa yang membezakan X5 xDrive45e daripada kroni ICE-powered.



BMW menyatakan bahawa jentera ini mampu bergerak dengan kelajuan 0-100km/j dalam 5.6 saat dan kelajuan tertinggi 235km/j. Gunakan mod EV dengan berdedikasi, dan SUV Jerman akan meliputi antara 67 hingga 87km (setiap kitaran WLTP), dengan kelajuan maksimanya terhad kepada 135km/j.

Powertrain elektrik disokong oleh pek bateri lithium-ion 24 kWh dan kuasa elektronik terbaru BMW untuk pengurusan tenaga yang lebih bijak dan kecekapan yang lebih baik. Ruangan dalamannya lebih kecil berbanding model X5 berkuasa ICE sebanyak 150 liter, tetapi masih menawarkan keluasan 500 liter dengan semua tempat duduk dalam kedudukan tegak.

Pemasangan hibrid X5 dilengkapi dengan penggantungan udara dan peredam yang dikawal secara elektronik, dengan BMW menawarkan steering all-wheel sebagai pilihan. Ia juga mempunyai perlindungan pejalan kaki akustik, yang bermaksud ia memainkan bunyi untuk memberi amaran kepada pejalan kaki berdekatan apabila berjalan berdekatan kenderaan dengan senyap di atas kuasa elektrik sahaja.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here