Peugeot melancarkan dua versi segmen P2X Café Racer dan Roadster 125cc, 300cc

2347

Peugeot melancarkan dua versi Café Racer dan Roadster P2X 2019 di segmen 125cc dan 300cc, dengan harga murah untuk segmen 125cc dan harga pertengahan bagi 300cc, menjadikan dua model baru Peugeot menjadi pesaing serius bagi pembuat kenderaan dari Jepun.

Boleh dikatakan bahawa pada tahun-tahun kebelakangan ini, Peugeot tidak lagi menghasilkan model motosikal, malah model skuter dari 50cc hingga 400cc. Dengan reka bentuk yang indah, terdapat banyak ciri-ciri canggih. Selepas melancarkan Eicma 2019, Peugeot memperkenalkan kepada pelanggan dua model cengkaman murah dan mid-range dalam bentuk konsep, P2X Café Racer dan Roadster, yang menerima maklum balas positif dari pelanggan. Jadi syarikat Peugeot di Perancis secara rasmi menjual kedua-dua model ini pada tahun 2020 dengan harga yang diharapkan dengan sangat baik dengan kualiti dan nilai yang unggul.



Secara keseluruhannya, kedua-dua model masih sama dari segi enjin, bingkai, penggantungan USD perbezaan hanya model Café Racer menggunakan roda sukan dan bukannya roda jejari seperti pada model roadster dan warna cat akan berbeza dari sesi ke sesi yang lain. Handsleek juga butiran yang jelas untuk mengenalpasti Café Racer bersandar ke hadapan dan roda stereng mendatar tinggi adalah roadster.

Kedua-dua versi P2X berkongsi enjin tunggal silinder DOHC yang disejukkan cecair yang sama dengan kotak gear 6 kelajuan. Walau bagaimanapun, spesifikasi kedua-dua versi belum diumumkan oleh Peugeot tetapi kemungkinan versi 300cc akan mencapai kapasiti 27 kuasa kuda dan mungkin 30Nm tork . 

Model Café Racer P2X mempunyai reka bentuk joran ke hadapan. Paparan meter TFT menunjukkan maklumat lengkap.

Roadster P2X mempunyai bar tangan yang mendatar tinggi yang mudah dikawal.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here