Ujian pra musim MotoGP 2020: Alex Marquez terjatuh

2164

Selepas perlumbaan terakhir di Valencia MotoGP, pasukan bersiap untuk musim 2020. Terutama dalam ujian pra musim MotoGP 2020 di litar Ricardo Tormo Valencia, selama dua hari (19-20 / 11).

Alex Marquez sendiri adalah pemandu yang paling ditonjolkan, kerana ia menjadi kemunculan pertamanya sebagai pelumba MotoGP. Menggantikan Jorge Lorenzo di Repsol Honda, tentu saja Alex Marquez mempunyai cabaran besar.



Dalam ujian ini, Alex Marquez menggunakan Honda RC213V hitam tanpa penaja. Menariknya, perlumbaan perlumbaan Alex Marquez telah dilakukan di paddock Honda LCR, pasukan satelit Honda di MotoGP.

Tentunya Alex Marquez mesti menunjukkan persembahannya, sebagai juara dunia Moto2 2019. Selain itu, Alex Marquez sudah tentu akan dibandingkan dengan abangnya dan rakan sepasukan, Marc Marquez.

Semasa ujian hari pertama, Alex Marquez merasakan kesukaran menunggang motosikal MotoGP.

Lebih-lebih lagi, Marc Marquez pernah berkata, bahawa Honda RC213V dikenali sebagai motor yang sukar untuk dikendalikan oleh pelumba yang kali pertama mengendalikannya. 

Alex Marquez mengalami kemalangan pada ingin membelok di selekoh ke-10, dan bernasib baik keadaannya tidak teruk.

Pelumba berusia 23 tahun ini kali pertama menunggang sebuah Honda RC213V spec 2019. Lebih-lebih lagi, dia jatuh di selekoh ke-10, yang dikenali sebagai selekoh kanan yang teknikal dan sudah banyak menelan korban.

Selain Alex Marquez, ramai pelumba jatuh semasa ujian pra musim MotoGP 2020 di Valencia. Contohnya Iker Lecuona, pelumba Red Bull KTM Tech3 yang juga memberikan penampilan pertama dalam MotoGP.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here