PKP: Restoran di Kuching guna Ferrari F430 untuk hantar makanan

2421

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dikuatkuasakan oleh kerajaan mendorong pemilik perniagaan supaya kreatif untuk mempromosikan perniagaan mereka.

Rata-rata perniagaan kini dibelenggu dengan kekurangan pelanggan datang ke kedai mereka. Jadi satu daripada untuk melaris balik perniagaan, mereka terpaksa menggunakan perkhidmatan penghantaran makanan.

Selain menggunakan perkhidmatan penghantaran sedia ada, ada juga peniaga menghantar sendiri makanan yang ditempah oleh pelanggan.



pkp

Lain pula kisahnya seorang pengusaha restoran di Kuching, Sawarak. Mereka melakukan teknik yang unik daripada yang lain.

Selepas mereka menukar perniagaan makanan kepada dalam talian (online), mereka akan menghantarnya dengan menggunakan sebuah Ferrari F430.

Bayangkan, kereta supercar menjadi kenderaan untuk menghantar makanan. Sudah pasti pelanggan yang menunggu depan rumah pun terkejut apabila sebuah supercar tiba untuk menghantar makanan mereka.

Bagaimanapun, kaedah penghantaran itu menerima perhatian ramai termasuk pelanggan pelanggan baru dan lama mereka.

Food Deliver Rider with Ferrari spotted 😍

RMO Day 11.Still good? Still alive? Some eye soothing for our Southbank fans.. If a handsome rider delivers your food using a "Red Horse 🏎️" to your door steps, will it make your day? Like a dream or watching oppa in Korean Drama isnt it? 😍🤤Well, we can make your wish come true with all your likes and comments below! 😎订单whatsapp:Southbank Galacity: https://api.whatsapp.com/send?phone=+60138128181Southbank Aeroville:https://api.whatsapp.com/send?phone=+60165773519 #southbankgrillandchill#OE杰青商学院#ferrarif430#delivery#stayathome

Posted by Southbank Grill & Chill on Friday, March 27, 2020

 
Lebih menarik lagi, mereka memutuskan untuk menyiarkan video penghantaran makanan menggunakan Ferrari ini ke dalam aplikasi TikTok.

今天又送了六家哦,谢谢支持! 您在家等我,我马上就到 😍❤️❤️❤️whasapp 预定热线:https://wa.me/60138128181只需要花费仅仅100元就可以跟我们预定超跑送餐哦(建议一天前预定)还等什么呢?现在就 whatsapp 预定吧 !#southbankgrillandchill#stayathome#lockdown#ferrari#ferrarif430

Posted by Southbank Grill & Chill on Friday, April 3, 2020

Pelanggan perlu membelanjakan sekurang-kurangnya RM100 dan makanan akan dihantar terus ke pintu depan mereka dengan menggunakan Ferrari F430 yang bewarna merah.

Diskaun 10 peratus akan diberikan kepada pelanggan yang memilih untuk mengambilnya sendiri.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here