Intip prototaip VW Polo 2022, pemandu bagi ‘jari tengah’ pulak!

2023

Volkswagen telahpun memulakan fasa ujian jalanan untuk Polo facelift 2020 sejak model generasi ke-6 itu diperkenalkan pada 2017.

Kelibat prototaip Volkswagen Polo facelift ini telah mula kelihatan. Apa yang menarik, dalam beberapa foto intipan prototaip ini, dapat dilihat pemandunya menunjukkan jari tengah kepada jurugambar.



Alamak, tak sporting lah!

Nampaknya dia tak berapa suka gambarnya atau kereta itu diambil. Tapi sudah menjadi lumrah jurugambar intip untuk mengambil gambar kereta-kereta ujian begini, bukan?

Berkenaan Polo itu, prototaip menampakkan beberapa perubahan visual seperti lampu depan lebih nipis dengan grafik baharu, gril lebih nipis, serta bampar baharu. Ruang udara bawah juga baharu, berserta dengan perumah lampu kabus.

Lampu belakang pula kini separuh termasuk ke dalam pintu but, juga rekaan baharu. Lampu belakang ini ada iras Golf Mk8.

Kemudian dapat dilihat bampar belakang menampilkan kemasan ekzos olok-olok, serta lencana ‘POLO’ yang akan diletakkan di bawah logo VW.

Kabinnya juga dijangkakan mempunyai perubahan kecil seperti balutan dan trim baharu, paparan instrumen digital boleh-ubah, serta perisian infotainmen terkini.

Di bawah hud depan mungkin tidak banyak perubahan. Pilihan enjin akan dikekalkan, dengan tawaran sistem mild-hybrid.

Polo GTi akan kekal sebagai model prestasi, dengan 197hp dan 320Nm tork dari enjin 2.0-liter turbo empat-silinder.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here