Mazda CX-3 2021 kini dengan Android Auto, Apple CarPlay, ciri keselamatan dipertingkat

991

Mazda CX-3 telah dikemaskini untuk model tahun 2021 dengan memberikannya kelengkapan lebih canggih dan terkini.

Crossover kompak itu kini mendapat Android Auto dan Apple CarPlay sebagai standard. Tempat duduk campuran fabrik-kulit juga baharu, dan View Monitor 360 darjah kini diberikan.



Selain itu, penambahan baharu adalah dari segi ciri keselamatannya. CX-3 2021 dilengkapi i-ACTIVSENSE yang merangkumi:

  • Blind Spot Monitor dengan Rear-Cross Traffic Alert
  • High Beam Control (HBC)
  • Lane Departure Warning System (LDWS)
  • Driver Attention Alert (DAA)
  • Smart City Brake Support (SCBS) depan dan belakang

 

Ciri keselamatan lain masih standard, seperti enam beg udara, ABS, Dynamic Stability Control (DSC), Traction Control System (TCS), Emergency Stop Signal (ESS) dan Hill Launch Assist (HLA).

Ciri premium pula terdiri dari Active Driving Display, skrin sesentuh infotainmen 7-inch dengan Mazda Connect, Bluetooth, dan sistem audio enam pembesar suara.

Lain-lain kelengkapan Mazda CX-3 2021 masih sama dengan sebelum ini, seperti lampu depan automatik LED sepenuhnya dengan pelarasan auto, rim aloi 18-inci, ekzos berkembar, gril depan hitam, dan bumbung suria.

Dari segi janaan kuasa, Mazda CX-3 ini mengekalkan penggunaan enjin SkyActiv-G 2.0-liter petrol yang menghasilkan 154hp dan 206Nm tork, dipadankan dengan transmisi automatik 6-kelajuan. G-Vectoring Control (GVC) juga didatangkan standard.

Pilihan warna terdiri dari Soul Red Crystal, Snowflake White Pearl, Deep Crystal Blue, Machine Gray, dan warna baharu Polymetal Gray.

Tempahan kini dibuka, dan harganya ialah RM130,729.00 termasuk pengurangan 50 peratus cukai jualan.

Mazda CX-3 kekal sebagai model CBU (diimport sepenuhnya) dan hadir dengan jaminan 5-tahun serta pakej penyelenggaraan percuma 5-tahun/100,000km.

Jom subscribe telegram Motoqar untuk berita pantas di: https://t.me/motoqar

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here