Pelanggan borong dua unit Lamborghini bernilai RM4.7 juta

568

TikToker Asyraaf Khan berkongsi sebuah video yang menunjukkan seorang pelanggan memborong dua buah supercar Lamborghini di pusat jualan milik bapanya.

Pelanggan berkenaan membeli supercar berkenaan di pusat jualan kenderaan AP, Utama Motors dan majlis penyerahan kenderaan tersebut diadakan dalam satu majlis ringkas.

@asyraafkn

Customer borong 2 lambo! @Utama Motors @Irene Deanna #fyp

♬ Dc do rn reverso – Rn tubarão



“Seriouslah, pelanggan ini borong dua Lambo.

“Pagi tadi my mum call katanya ada satu customer ni nak borong dua Lambo, kitaorg siap decorate untuk majlis diaorang, cantik tak Lambo ni,” katanya dalam video berkenaan. 

Pelanggan tersebut membeli Lamborghini Aventador SVJ yang dijual pada harga RM3.1 juta dan Huracan Performante yang bernilai RM1.6 juta. Bagaimanapun, Asyraaf tidak berkongsi siapakah gerangan pemilik supercar tersebut.

Lamborghini Aventador SVJ dijana oleh enjin 6.5 liter V12 yang menghasilkan kuasa 770hp dan tork 718Nm. Pecutan dari 0-100kmj mengambil masa 2.7 saat dengan pecutan maksimum 356kmj.

Sementara, Huracan Performante pula dilengkapi enjin 5.2 liter V10 yang menghasilkan kuasa 631hp @ 8,000rpm dan tork 601Nm @ 6,500rpm bersama transmisi 7-kelajuan.

Pecutan dari 0-100kmj mampu dicapai dalam tempoh 2.9 saat dengan kelajuan maksimum 350kmj.

 

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here