Elon Musk ajak Mark Zuckerberg bertumbuk, siar di media sosial X

398

Elon Musk berkata dalam catatan media sosial bahawa cadangan pertarungan dengan Ketua Pegawai Eksekutif Meta, Mark Zuckerberg akan disiarkan secara langsung di platform media sosial X, yang sebelum ini dikenali sebagai Twitter.

Mogul media sosial itu bersaing antara satu sama lain dalam perlawanan seni mempertahankan diri campuran (MMA) di Las Vegas sejak Jun.



“Pertarungan Zuck vs Musk akan disiarkan secara langsung di X. Semua hasil akan disalurkan kepada badan amal untuk veteran,” kata Musk dalam siaran di X awal pagi Ahad.

Terdahulu pada Ahad, Musk berkata, dia “mengangkat berat sepanjang hari, bersiap untuk bertarung”, sambil menambah bahawa dia tidak mempunyai masa untuk bersenam.

Apabila pengguna di X bertanya kepada Musk tentang titik pergaduhan, Musk menjawab dengan berkata “Ia adalah bentuk perang yang bertamadun. Lelaki suka perang”.

Meta tidak menjawab permintaan Reuters untuk mengulas mengenai hantaran Musk.

Maklum balas itu bermula apabila Musk berkata dalam catatan 20 Jun lalu bahawa dia “bersiap untuk perlawanan dalam sangkar” dengan Zuckerberg, yang dilatih dalam jiujitsu.

Sehari kemudian, Zuckerberg, 39, yang telah menyiarkan gambar perlawanan yang dimenanginya di platform Instagram syarikatnya, meminta Musk, 51, untuk “menghantar lokasi” untuk cadangan perlawanan itu, di mana Musk menjawab “Vegas Octagon”, merujuk kepada pusat acara di mana pertarungan kejohanan MMA diadakan.

Musk kemudian berkata dia akan memulakan latihan jika pertarungan dalam sangkar itu menjadi kenyataan.

APA KATA ANDA?

Please enter your comment!
Please enter your name here